خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

فواید مصرف منظم قارچ‌ها برای سلامتی

مصرف منظم قارچ می‌تواند برای سلامتی پایدار و رژیم غذایی سالم بسیار مفید باشد. در ادامه، نگاه دقیق‌تری به فواید مصرف منظم قارچ‌ها می‌کنیم.

از بین ریزمغذی‌‌های موجود در قارچ خوراکی باید به پروتئین‌های آن اشاره کرد که تقریباً بالاترین سطح را در سبزیجات دارد. قارچ همچنین منبع غنی از فیبرها، ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین‌های گروه ب و د، سلنیوم، فسفر، پتاسیم و منیزیوم است. از طرفی دیگر نیز در قارچ کالری، چربی و نشاسته کمی وجود دارد که آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی می‌سازد که می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند.

فواید مصرف منظم قارچ برای رژیم غذایی سالم

مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که مصرف قارچ خوراکی تاثیر  و نقش مثبتی بر سلامت روان به‌ خصوص کاهش اضطراب بازی می‌کند. چنان‌که از نظر  عصبی (نورولوژیک) نیز روند تحلیل شناختی را کاهش می‌دهد، زیرا سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است.

فواید مصرف منظم قارچ‌ها

قارچ همچنین حاوی کولین است. ماده مغذی‌ای که به خواب خوب، بهبود بافت عضلانی، یادگیری و حافظه کمک می‌کند. کولین همچنین در حفظ و نگهداری از غشاهای سلولی مفید است و می‌تواند به انتقال پالس‌های عصبی کمک کند.

نگاهی نزدیک‌تر به تحقیقات

درباره تاثیر قارچ بر سلامت روان، گروهی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا، اطلاعات پزشکی و سلامت ۲۵ هزار مرد و زن با میانگین سنی ۴۵ سال را طی ده سال بررسی کردند. نتایج حاکی از آن بود که گنجاندن حداقلی قارچ در رژیم غذایی با کاهش قابل‌توجّه احتمال ابتلا به افسردگی همراه است.

البته پژوهشگران تاثیر بیشتری درباره افراد با مصرق قارچ زیادتر، مشاهده نکردند و  بهره‌مندی از مزایای آن، با یک تا دو وعده قارچ در هفته قابل دست‌یابی است. اگرچه به نظر محققان انواع قارچ تاثیر مختلفی در این زمینه دارد، اما به‌هرحال برای بهره‌مندی از خواص قارچ بهتر است در رژیم غذایی جای گیرد.

دیدگاه شما دربارهٔ فواید مصرف منظم قارچ‌ها چیست؟ آیا هر روز در رژیم غذایی‌تان قارچ را مصرف می‌کنید؟ لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا