دانستنی‌ها درباره قارچ

کاربرد قارچ زنده در ساختمان‌‌ سازی سبز

استفاده از قارچ زنده در ساختمان‌‌سازی سبز

محققان دانشگاه بریستول (UWE) انگلستان، انقلابی در ساختمان‌‌ سازی سبز هوشمند با استفاده از مصالح ساختمانی
سبز ایجاد کردند.
در این ساختمان، از قارچ زنده به‌ عنوان مصالح استفاده‌ شده که قادر به تشخیص سطح روشنایی و مواد شیمیایی موجود در محیط است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، قارچ می‌تواند به‌عنوان مصالح ساختمانی هوشمند در ساختمان‌‌ سازی سبز مورداستفاده قرار گیرد.

دانشمندان در شهر بریستول انگلستان، در حال ساخت ساختمان سبز هوشمندی هستند که از قارچ‌های زنده در ساختار آن استفاده‌شده که با تغییر در آلاینده‌های هوا، نور و دما واکنش نشان می‌دهد. قارچ‌ها در داخل ساختمان رشد می‌کنند و به‌عنوان حسگر شناسایی تغییرات عمل می‌کنند و رایانه‌ها این اطلاعات را تجزیه‌ و تحلیل کرده تا با شناسایی تغییرات خاص، سیستم هشدار افزایش آلودگی فعال شود.

برای این پروژه، قارچ‌ها با نانو ذرات و پلیمرها ترکیب می‌شوند تا مبتنی بر میسیلیوم (توده‌ای از نخینه‌های یک قارچ) ساخته شوند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، قارچ می‌تواند به‌عنوان مصالح ساختمانی هوشمند در ساختمان‌ سازی سبز مورداستفاده قرار گیرد و قادر به تشخیصسطح روشنایی و مواد شیمیایی موجود در محیط است.

دانشمندان در شهر بریستول انگلستان، در حال ساخت ساختمان سبز هوشمندی هستند که از قارچ‌های زنده در ساختار آن استفاده‌شده که با تغییر در آلاینده‌های هوا، نور و دما واکنش نشان می‌دهد.

قارچ‌ها در داخل ساختمان رشد می‌کنند و به‌عنوان حسگر شناسایی تغییرات، عمل می‌کنند و رایانه‌ها این اطلاعات را تجزیه‌وتحلیل کرده تا با شناسایی تغییرات خاص، سیستم هشدار افزایش آلودگی فعال شود. برای این پروژه، قارچ‌ها با نانو ذرات و پلیمرها ترکیب می‌شوند تا مبتنی بر میسیلیوم (توده‌ای از نخینه‌های یک قارچ) ساخته شوند.

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا