اخبار جهان در حوزه قارچ

قارچ سفید بزرگ در جنگل‌های شهر کولیباکی

Agaricus bisporus  نام یک گونه قارچ خوراکی رایج از تیره غاریقونیان است

جمع کننده‌ها، گونه بزرگی از قارچی سفید را در جنگل‌های شهر کولیباکی روسیه کشف کردند. هاگ: جمع کننده‌ها، گونه بزرگی از قارچ سفید خوراکی را در جنگل‌های شهر کولیباکی استان نیژنی نووگورود کشور روسیه کشف کردند. قارچ دکمه‌ای سفید با نام علمیAgaricus bisporus  نام یک گونه قارچ های خوراکی رایج از تیره غاریقونیان است. جزو قارچ‌ های ساپروفیت و از دسته بازیدیومیست‌ها می باشد. با نام لاتین Button Mushrooms نیز شناخته می شود.

عکسی از این کشف عجیب توسط مردم نیژنی نووگورود در شبکه‌های اجتماعی ارسال شده است. یکی از شرکت کنندگان در  هنگام جمع آوری نشان داد که پیدا شده، ۴۵ سانتی متر ارتفاع و ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد. برخی از کارشناسان کشاورزی می‌گویند که قارچ های خوراکی مورد نظر بسیاری از عناصر مضر را جذب کرده و برای مصرف انسانی مناسب نخواهد بود.
البته کسانی نیز هستند که ادعا می‌کنند چنین یافته‌هایی در جنگل‌های نیژنی نووگورود چندان نادر نیست و قبلا هم نمونه های مشابه توسط اهالی منطقه دیده شده است. به عنوان مثال، شخصی که با سرگئی تماس می‌گیرد، بیان می‌کند که او شاهد چیدن قارچی به اندازه یک سطل در منطقه سمیونوفسکی بوده و به گفته این مرد هیچ یک از عوارض جانبی فوق پس از سرخ کردن و مصرف قارچ‌های غول پیکر مشاهده نشده است.
اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا