حوادث صنعت قارچ

قارچ سمی در کرمانشاه جان یک تن را گرفت

۴۶ تن از مردم استان کرمانشاه براثر مصرف قارچ سمی مسموم شدند

قارچ سمی در کرمانشاه جان یک تن را گرفت. ۴۶ تن از مردم استان کرمانشاه براثر مصرف قارچ سمی مسموم شدند که طی روزهای اخیر یک تن از این افراد روز دوشنبه در این مرکز جان باخت.

جزییات خبر ازنظر دکتر بهنام رضا مخصوصی

به گزارش خبرگزاری هاگ، دکتر بهنام رضا مخصوصی ضمن بیان این مطلب که همه افراد مسموم شده برای مداوا در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد سه نفر به دلیل ازکارافتادگی کبد به شیراز اعزام شدند.

به گفته این دکتر بیمارستان امام خمینی، همچنین اکنون ۹ نفر در بخش داخلی، سه نفر در بخش اورژانس و 2 نفر نیز در بخش آی سی یوی بیمارستان بستری هستند. طبق توضیحات این دکتر، بعد از  مصرف قارچ سمی، ایست قلبی باعث فوت یک تن از این افراد شده است.

شرایط افراد مسموم شده

وی در خصوص شرایط و محل سکونت این افراد گفت: افراد بستری‌شده براثر مسمومیت قارچی در این بیمارستان از اهالی بیستون، ماهی دشت، کوزران، نورآباد و شهرک امام (ره) کرمانشاه می‌باشند.

عوارض مصرف قارچ‌های سمی

مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه ازجمله عوارض مصرف انواع قارچ سمی را مشکلات شدید گوارشی، درد شکم، تهوع و استفراغ، ضعف و بی‌حالی، کاهش سطح هوشیاری و تشنج و ایست قلبی اعلام نمود.

مخصوصی در همین رابطه با اشاره به نحوه عملکرد این مسمومیت در بدن فرد مبتلا شده گفت: قارچ‌های سمی تأثیر مستقیم بر روی کبد داشته و اغلب منجر به ازکارافتادگی آن می‌شود و شدیدترین نوع مسمومیت است.
وی در تکمیل صحبت‌های خود به شهروندان توصیه کرد از مصرف قارچ‌های کوهی خودداری نمایند و حتماً از قارچ‌های بسته‌بندی‌شده دارای تاریخ انقضا استفاده کنند.

لازم به ذکر است، روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه نیز ۱۴ اردیبهشت امسال از مسمومیت ۶ نفر براثر مصرف قارچ سمی در روستای ‘زندهر’ از توابع بخش کوزران شهرستان کرمانشاه خبر داد.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا