جهاد کشاورزی

پرورش قارچ خوراکی در محمودآباد

اطلاعات پرورش دهندگان قارچ در سامانه جامع پهنه‌بندی

اطلاعات پرورش دهندگان قارچ در سامانه جامع پهنه‌بندی ثبت شد. به گزارش هاگ، از مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد ، ۱۷ هزار و ۸۸۳ بهره بردار بخش کشاورزی من جمله پرورش دهندگان قارچ این شهرستان، در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت اطلاعات کرده‌اند.

سامانه جامع کشاورزی ایران که زیرسامانه های مختلف تشکیل شده، خودش یک سامانه نیست بلکه به نوعی یک زیرساخت قلمداد می شود.

در این سامانه اطلاعات کلیه کشاورزان و حوزه های فعالیت و تولیداتشان ثبت می شود و در آنجا هر کسی که مجوزی از وزارت جهاد کشاورزی بخواهد و مایل به انجام سرمایه گذاری باشد مراجعه می کند.

این سامانه در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، ارتقاء نظام مالی کشور و نظام نوین ترویج کشاورزی طراحی شد و به طرح آمارگیری از سطوح مختلف کشاورزی می‌پردازد.

به گفته هادی زاده؛ با راه اندازی این سامانه ملی، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی سه گانه این شهرستان با شناسایی بهره برداران بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، زنبورداری، گلخانه، قارچ و آبزی پروری با آمارگیری سطح و میزان تولید محصولات زراعی و باغی، به ثبت اطلاعات آبادی‌ها و بهره برداران فعال در روستا‌ها اقدام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خاطرنشان کرد: در این سامانه با شناسایی زارعان، برای محصولاتی که نیاز به خرید تضمینی دارند از طریق داده‌های این سامانه اقدام خواهد شد که اکنون این سامانه فعال و روند ثبت اطلاعات همچنان ادامه دارد.(۱۶ شهریور ۱۴۰۱)

برای پیگیری اخبار جهاد کشاورزی کلیک کنید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا