اخبار علمی حوزه قارچ

قارچ کلید پیری سالم و ضامن سلامتی است

اين تركيب ما را از بسیاری از بیماری های التهابی مزمن نجات می دهد

ERGO که نوعی اسید آمنه موجود در قارچ های خوراکی می باشد ممکن است کلید پیری سالم و به مبارزه با بیماری های التهابی مزمن مرتبط با افزایش سن کمک کند.

التهابات مزمن و اکسیداسیون می‌تواند در بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پیری و افزایش سن مانند بیماری های پارکینسون و آلزایمر نقش داشته باشد، از این رو کنترل این التهابات می تواند در پیشگیری از این بیماری ها موثر باشد. ارگوتیونئین (ERGO) یک اسید آمینه است که عمدتا توسط قارچ ها تولید می شود و در غلظت های بالایی در قارچ های خوراکی یافت می شود. طبق تحقیقات جدید، ERGO ممکن است به مبارزه با بیماری های التهابی مزمن کمک موثری کند.

رابرت بیلمن، استاد بازنشسته علوم غذایی در کالج علوم کشاورزی پن استیت، ERGO و پنی سیلین را که محصولات قارچی با اثرات مفید بر سلامت انسان هستند، مقایسه کرد.

بیلمن گفت: «پنی‌سیلین آنتی‌بیوتیکی بود که از یک آلاینده قارچی در ظرف پتری کشف شد و انقلاب آنتی‌بیوتیکی را آغاز کرد و به نجات جان بسیاری از بیماری‌های عفونی کمک کرد. از سوی دیگر، ERGO یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کمتر شناخته شده اما قوی است که توسط قارچ ها در خاک تولید می شود و به طور طبیعی در مواد غذایی ما یافت می شود،وی امیدوار است اين تركيب ما را از بسیاری از بیماری های التهابی مزمن که امروزه بیشتر ما را آزار می دهد نجات دهد. ”

به گفته بيلمن ،ERGO در غلظت های بالایی در خون انسان یافت می شود اما با افزایش سن میزان این اسید آمینه در خون کاهش می یابد. تحقیقات بیشتر نشان داده است که افراد مبتلا به انواع بیماری‌های مزمن پیری، سطح ERGO خون آنها به طور قابل‌ توجهی کمتر از افراد سالم هم سن ميباشد.

به گفته بيلمن ، افزایش سطح ERGO می تواند یک استراتژی پیشگیری خوب باشد. با این حال، انسان نمی تواند ERGO تولید کند و باید آن را از طریق رژیم غذایی به دست آورد.

او گفت: “خوشبختانه، انسان ها یک سیستم حمل و نقل اختصاصی برای ERGO دارند که به محض مصرف ، آن را از غذا به داخل گلبول های قرمز خون می کشد و در سراسر بدن توزيع ميكند و مخصوصا در نقاطي كه بیشترين تنش اکسیداتیو را دارند و این نشانه دیگری از اهمیت آن در پیشگیری از بیماری های مزمن است و اینکه چرا برخی از دانشمندان اکنون از ERGO به عنوان “ویتامین طول عمر” یاد می کنند به این دلیل است.

به گفته بيلمن ، در حالی که قارچ ها به عنوان بهترین منبع ERGO شناخته می شوند، گیاهان منبع اصلی مواد مغذی در زنجیره غذایی انسان هستند. با این حال، گیاهان به خودی خود ERGO تولید نمی کنند و به نظر می رسد که برای انتقال آن از طریق منابع غذایی ، به قارچ ها در خاک مزرعه وابسته هستند.

مطالعه قبلی نشان داد که آمریکایی ها به طور متوسط ​​​​1.1 میلیگرم ERGO در روز مصرف می کنند، در حالی که ایتالیایی ها به طور متوسط ​​4.6 میلیگرم در روز. این مطالعه همچنین نشان داد که از بین 5 کشور مورد بررسی، آمریکایی‌ها کمترین میزان امید به زندگی و ایتالیایی‌ها بالاترین میزان امید به زندگی را داشتند.

اسید آمینه موجود در قارچ کلید پیری سالم
قارچ های مانند شیتاکه دارای سطوح بالاتری از ERGO هستند قارچ کلید پیری سالم

بیلمن گفت: «اگر آمریکایی‌ها بخواهند مصرف ERGO خود را به 4.6 میلیگرم در روز افزایش دهند، باید حدود 85 الی 115 گرم قارچ دکمه‌ای در روز مصرف کنند. قارچ‌های چوب رس، مانند قارچ شیتاکه، سطوح بالاتری از ERGO دارند، بنابراین مردم باید روزانه 30 گرم از آن را در برنامه غذايي خود قرار دهند.

بیلمن در مجله FUNGI نوشت. خوشبختانه، ما نشان داده‌ایم که برخی از شیوه‌های کشاورزی احیا کننده، مانند حداقل مزاحمت خاک در کاشت (بدون خاک‌ورزی)، می‌تواند این مشکل را کاهش دهد و به قارچ‌های موجود در خاک اجازه می‌دهد ERGO بیشتری را به محصولات غذایی ما عرضه کنند. همچنین، شیوه‌های کشاورزی احیاکننده به کاهش فرسایش خاک و جذب کربن بیشتر در خاک کمک می‌کند که تغییرات آب و هوایی را کاهش می‌دهد و به ما کمک می‌کند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشيم.

منبع: techexplorist.com

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا