اخبار اقتصادی صنعت قارچ

خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

اخبار کوتاه سال 1399 صنعت قارچ کشور

خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه را در هاگ بخوانید. اخبار کوتاه از سراسر کشور و سایر نقاط جهان در سال 1399 گردآوری شده از تیم هاگ را در ذیل بخوانید.

خبر: تولید ۱۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرهانی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سال جاری، یک دوره کشت قارچ خوراکی در استان انجام و حدود ۱۵۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید و برداشت شده است.
او ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۵ واحد تولیدی نیمه صنعتی و سنتی پرورش قارچ خوراکی در ۱۴ شهرستان استان به مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت تولید هزار و ۳۴۰ تن قارچ دکمه‌ای فعال است.
فرهانی گفت: کارگاه‌های پرورش و تولید قارچ خوراکی بسته به میزان تجهیزات سالن، ۴ تا ۵ دوره در سال فعالیت داشته و در هر دوره ۳ تا ۴ چین قارچ خوراکی از آن‌ها برداشت می‌شود.( ۲۶ بهمن ۱۳۹۹)
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه چگونه از قارچ پول در بیاوریم
تولید ۱۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در استان گلستان
خبر: صدور ۴۶ فقره مجوز مشاغل خانگی کشاورزی در شهرکرد
به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۶ فقره مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های شغلی کشاورزی و صنایع تبدیلی در این شهرستان صادر شده است.
او افزود: این مجوزها در رشته‌های شغلی بسته‌بندی ادویه‌جات، ترشیجات، محصولات زراعی، رشته آشی، زعفران، میوه‌جات و همچنین رشته‌های پرورش قارچ خوراکی، گاو شیری، گوسفند و بز صادر شده است.
رفیعی اضافه کرد: بیشترین مجوز صادر شده در رشته تولید و بسته‌بندی انواع ترشیجات به تعداد ۹ مورد و همچنین رشته پرورش قارچ خوراکی به تعداد ۸ مورد بوده است.(۱۸ بهمن ۱۳۹۹)
صدور ۴۶ فقره مجوز مشاغل خانگی کشاورزی در شهرکرد
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

 

خبر: معرفی گونه‌ی جدید قارچ اندوفیت در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان

کشف و نام گذاری گونه ی جدید قارچ اندوفیت

کشف و نام گذاری گونه ی جدید قارچ اندوفیت

پژوهشگران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به سرپرستی دکتر کامران رهنما و با همکاری پروفسور جیمز وایت از دانشگاه راتگرز آمریکا، موفق به کشف و نام گذاری  گونه ی جدیدی از قارچ اندوفیت شدند.

به گزارش ایسنا، این گونه ی جدید از قارچ اندوفیت با نام علمی pithoascus tazic and Rahnam را از ریشه ی گیاه سالم دارویی فارولا با نام فارسی کما جدا سازی کرده و فاقد علائم و آسیب به گیاه است.

این گیاه دارویی مهم دارای چندین ترکیب دارویی ضد سرطانی است که هدف از این بررسی شناسایی قارچ های اندوفیتی بوده که همان متابولیت های ثانویه گیاه دارویی را عینا سنتز می کنند.

نتایج به دست آمده نشان داد که این قارچ ها هم می توانند. به جای برداشت بی رویه ی گیاهان دارویی، این مواد را ساخته و در نتیجه بانک ژن گیاهی دارویی حفظ شود.(۱۱ بهمن ۱۳۹۹)

خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه معرفی گونه‌ی جدید قارچ اندوفیت در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان
معرفی گونه‌ی جدید قارچ اندوفیت در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان

خبر: تاثیر کرونا بر بازار کار تولیدکنندگان قارچ در یزد

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایسنا مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد از کاهش میزان فروش قارچ به دنبال شیوع کرونا اشاره و عوامل این کاهش را تعطیلی فست‌فودی‌ها به عنوان یکی از مشتریان ثابت این بخش ذکر کرد.

«اکبر شیخ علیشاهی» با بیان این که در حال حاضر دو واحد صنعتی با ظرفیت‌های اسمی ۱۸۰ و ۳۲۰ تن در سال به پرورش قارچ در استان یزد مشغول هستند، افزود: البته ۲۸ واحد خانگی دارای مجوز نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.( ۳۰ دی ۱۳۹۹)

خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

 

خبر: شهرستان مبارکه پیشتاز در تولید و پرورش قارچ

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید کسری بابایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه گفت: مجهزترین واحد پرورش قارچ دکمه‌ای در استان اصفهان، ماهانه ۲۵ تن محصول تولید می‌کند.

او افزود: در این مجموعه، ۸ سالن ۱۲۰ متری، به صورت صنعتی و کاملا بهداشتی ساخته شده است و در هر دوره، ۳ بار برداشت قارچ انجام و برای فروش به سراسر استان اصفهان و کرمان و هرمزگان ارسال می‌شود.(۲۹ دی ۱۳۹۹ )

شهرستان مبارکه پیشتاز در تولید و پرورش قارچ
شهرستان مبارکه پیشتاز در تولید و پرورش قارچ

خبر: احداث نخستین شهرک صنعتی غیردولتی گیاهان دارویی در شهرستان اردبیل

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو در بازدید از چندین واحد تولیدی در سطح استان اردبیل اظهار داشت: در راستای افزایش میزان صادرات و تحقق شعار جهش تولید و اقتصاد مقاومتی باید بازاریابی واحدهای تولیدی استان اردبیل در داخل و خارج از کشور تقویت شود.
بهنام‌جو ادامه داد: علاوه بر تولید نیوجرسی و مصالح ساختمانی، واحد آراکس در تولید و پرورش قارچ نیز جزو برندهای فعال و مطرح بوده و ۳ هزار و ۱۰۰ تن در ماه تولید دارد.(۲۸ دی ۱۳۹۹)
احداث نخستین شهرک صنعتی غیردولتی گیاهان دارویی در شهرستان اردبیل
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: تلفیق علم و تجربه! عامل موفقیت

تلفیق علم و تجربه! عامل موفقیت، واحدهای کوچک زیرمجموعه‌ی واحدهای بزرگ و شکست‌ناپذیر می‌شوند.

بازار جهانی قارچ بازاری رو به رشد است، که کارشناسان جهانی پیش‌بینی کرده‌اند، در حالی که سال ۲۰۱۸  این محصول بازاری به بزرگی ۱۲٫۷۴ میلیون تن داشته است، تا سال ۲۰۲۶ سالانه به میزان ۶٫۴۱ درصد رشد خواهد کرد و به ۲۰٫۸۴ میلیون تن می‌رسد.

این در شرایطی است که براساس داده‌های منتشر شده جَهانی در سال ۲۰۱۹ کشورهای انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه و مجارستان در جایگاه اول تا پنجم  تولیدکنندگان جهانی قارچ قرارگرفته‌اند؛ بطوری که انگلستان در این سال ۱۰۱.۳ هزار تن تولید قارچ داشته است.

ایران نیز جزو تولیدکنندگان قارچ است، که تولیدکنندگان چند سالی است از صفر تا صد تولید را در داخل کشور انجام می‌دهند و در بحث تولید وابستگی به خارج از کشور ندارند.

«سیدحسن حسینی» کارآفرین و تولیدکننده نمونه قارچ شهرستان کاشمر واقع در استان خراسان رضوی است که با بهره‌گیری از روش‌های آزمایشگاهی نوین توانسته است حجم تولید را از رنکینگ جهانی نیز بالاتر ببرد.(۲۴ دی ۱۳۹۹)

تلفیق علم و تجربه! عامل موفقیت خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه
تلفیق علم و تجربه! عامل موفقیت

 

خبر: کارگاه خانگی پرورش قارچ دکمه‌ای در کهورستان

بانوی کارآفرین بندر خمین، در منزل خود کارگاه تولید قارچ راه‌اندازی کرده، و به پرورش این محصول مشغول است.

این بانوی کارآفرین از سال ۱۳۹۵ با تبدیل بخشی از محل سکونت خود به کارگاه پرورش قارچ، ضمن کمک به تولید داخلی برای ۴ نفر اشتغال ثابت و برای ۴ نفر دیگر شغل موقت ایجاد کرده است.(۲۳ دی ۱۳۹۹)

کارگاه خانگی پرورش قارچ دکمه‌ای در کهورستان
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: حمام‌های قدیمی که محل پرورش قارچ خوراکی شدند

به گزارش خبرگزاری گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا نیری مسئول نمایندگی کمیته‌ی امداد  بخش رخ گفت: تا کنون ۴ واحد با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون تومان با اشتغال‌زایی ۸ نفر به صورت مستقیم در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد سه طرح در روستای سرهنگ و یک طرح در روستای سربالا مشغول فعالیت شده‌اند.

مسئول نمایندگی کمیته امداد بخش رخ ادامه داد: این واحدها، توانایی تولید بیش از روزانه ۴۰ کیلو قارچ را دارند که به همت کمیته امداد مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.(۲۰ دی ۱۳۹۹)

حمام‌های قدیمی که محل پرورش قارچ خوراکی شدند خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه
حمام‌های قدیمی که محل پرورش قارچ خوراکی شدند

خبر:مردی که با فروش آب و واکسن به ثروت رسید

ماجرای مردی که با فروش آب و واکسن پادشاه شد، گرگ تنها کیست؟

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از گروه روی خط رسانه‌های برنا، یک مرد چینی به لطف واکسن‌سازی و فروش آب بطری، به  موقعیت ثروتمندترین فرد آسیا دست یافت.

آقاب ژونگ که به نام مستعار گرگ تنها، معروف است؛ در طول زندگی کاری خود به روزنامه نگاری، پرورش قارچ و مراقبت‌های بهداشتی اشتغال داشته است.(۱۵ دی ۱۳۹۹)

مردی که با فروش آب و واکسن به ثروت رسید
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

 

خبر:این طلای سفید پر مزیت

سالیانه مقدار زیادی قارچ خوراکی در شهرستان سربیشه تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایسنا، مریم جوادی بایگی با بیان اینکه سالیانه ۱۵۰ تن قارچ در شهرستان سربیشه تولید و به شهرها و استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود، گفت: قارچ‌های پرورشی سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین‌ها و انواع اسیدآمینه‌های ضروری‌اند که به همین دلیل دارای ارزش غذایی بالایی بوده و به طلای سفید معروف هستند.(۱۳ دی ۱۳۹۹)

این طلای سفید پر مزیت
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

 

خبر: تولید سالانه ۶۳ تن قارچ خوراکی در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایرنا، علی دیانتی در حاشیه‌ی بازدید از یک واحد پرورش قارچ خوراکی در روستای جارچلو از توابع میاندوآب اظهار داشت: در این شهرستان ۲۷ واحد پرورش قارچ خوراکی به مساحت ۶ هزار مترمربع وجود دارد.

از این تعداد هفده واحد به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ده واحد نیمه‌فعال است که با سه مرحله کشت به طور میانگین ۶۳ تن در سال قارچ خوراکی در آن‌ها تولید و وارد بازار می‌شود.

وی افزود: با فعالیت واحدهای تولید قارچ خوراکی در این شهرستان برای ۳۴ نفر به‌طور مستقیم و ۶۸ نفر به‌طور غیرمستقیم زمینه‌ی اشتغال فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب تولید محصولات گلخانه‌ای و پرورش قارچ را ظرفیت مناسبی برای ایجاد جهش در تولید دانست و گفت: با مشاوره فنی و ارائه‌ی تسهیلات در بخش گلخانه‌ای و قارچ می‌توانیم در این بخش تولید مناسبی داشته باشیم.( ۱ دی ۱۳۹۹ )

بازدید از کشت و صنعت قارچ آبیک
بازدید از کشت و صنعت قارچ آبیک

خبر: تولید قارچ‌های دکمه‌ای ارگانیک/آغاز فروش نهال‌های تولیدی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از آنا، بهروز رومیانی درباره‌ی تازه‌ترین  فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: تولید و عرضه‌ی قارچ‌های ارگانیک دکمه ای از برنامه‌های امسال این واحد دانشگاهی است.

وی افزود: سال جاری تولید و عرضه نهال‌های تولیدی نهالستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش و فروش آن‌ها در دستور کار قرار دارد و تولید سبزی و صیفی‌جات از گلخانه‌ی آزمایشگاه ساها ازجمله برنامه‌های این واحد دانشگاهی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش اضافه کرد: برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی در این واحد دانشگاهی  توسط اعضای هیئت علمی گروه‌های مختلف، برگزاری هفته‌ی پژوهش به صورت مجازی و تهیه‌ی BP در موضوعات کشت‌ بافت و کشت قارچ دکمه‌ای از دیگر برنامه‌های این واحد دانشگاهی برای سال جاری است.(۳۰ آذر ۱۳۹۹ )

راه اندازی مزرعه قارچ الماس سپاهان؟؟!!
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: راه اندازی مزرعه قارچ الماس سپاهان؟؟!!

شرکت قارچ الماس سپاهان در شهرستان شاهین‌شهر استان اصفهان، ازجمله شرکت‌های موفقی است که با حمایت ۱۸ میلیارد ریالی بانک کشاورزی به بهره‌برداری رسیده و با تولید قارچ خوراکی، زمینه‌ی اشتغال بیش از ۲۵ نفر به صورت مستقیم را فراهم و به همین دلیل، نقش مهمی در توسعه‌ی پایدار و رونق اقتصادی منطقه ایفا کرده است.

این اشتغال‌زایی، علاوه بر تاثیر مستقیم در کاهش نرخ بیکاری در استان اصفهان، بخش عمده‌ای از نیاز منطقه به محصول  قارچ و کمپوست را برطرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، محصولات این واحد تولیدی در بسته‌بندی‌های متفاوت و بهداشتی در شهرهای مختلف عرضه می‌شود و بناست با اجرای طرح توسعه، میزان تولید قارچ خوراکی را به ۱۲۰۰ تن در سال افزایش دهد.

تولیدکنندگان قارچ کارآفرینان اقتصاد مقاومتی
شرکت کشت وصنعت قارچ الماس پیوستن شما را به مدار تولید قارچ تبریک عرض می نمائیم
رسانه تخصصی قارچ کشور حامی تولیدکنندگان قارچ درسراسر کشور عزیزمان، ایران( ۲۹ آذر ۱۳۹۹ )

کشاورزان تهران هشدار برای سرمازدگی را جدی بگیرند
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: کشاورزان تهران هشدار برای سرمازدگی را جدی بگیرند!

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایرنا، معاون تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: کشاورزان، باغداران، گلخانه‌داران و تولیدکنندگان قارچ استان، با توجه به پیش رو بودن فصل سرما، هشدارهای لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی جدی بگیرند و به آن عمل کنند تا دچار خسارت نشوند.

عامری خاطر نشان کرد: در مورد گلخانه‌ها و واحدهای تولید قارچ فعال، موتور برق‌های اضطراری راه‌اندازی کنند تا اگر برق رفت مشکلی برای کنترل فضا ایجاد نشود، ذخیره سازی سوخت مایع در واحدهای گازسوز را انجام دهند تا در صورت قطعی  گاز مشکل سرمازدگی به وجود نیاید.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: گلخانه‌داران سیستم‌های حرارتی را کنترل و از کارکرد  صحیح آن‌ها  اطمینان حاصل کنند.(۲۴ آذر ۱۳۹۹)

بهره‌برداری از دو کارگاه چرم و قارچ در کدکن
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: بهره‌برداری از دو کارگاه چرم و قارچ در کدکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده سپاه بسیج تربت‌حیدریه گفت: واحد تولیدی چرم و قارچ در روستای تلخ بخش کدکن با ۱۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری ایجاد شده است که تمامی سرمایه‌ی آن به همت خود تولیدکنندگان تأمین شده است.

احمد ناصری موحد افزود: در این واحدهای تولیدی که به همت خواهران بسیجی پایگاه حضرت رقیه (س) راه‌اندازی شده است، ۱۷ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به‌کار هستند.(۲۲ آذر ۱۳۹۹ )

خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه
افتتاح کارگاه پرورش قارچ در شهرستان کارون

خبر: افتتاح کارگاه پرورش قارچ در شهرستان کارون

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل ناصری کارآفرین و مسئول کارگاه تولید قارچ گفت: کارگاه تولید قارچ را با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار و ترغیب آن‌ها برای اشتغال و افزایش تولید و حمایت از تولیدات داخلی راه‌اندازی کردم.

او با بیان اینکه با حمایت صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ی بسیج سازندگی و حوزه‌ی علمیه کار خود را از کارگاه با سرمایه‌ی اندک یک میلیون تومان در خانه‌ی خود آغاز کرده‌ام، اضافه کرد: در حال حاضر با توسعه‌ی این کار یک کارگاه ۶ تنی با ظرفیت  ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان ایجاد کرده‌ام.(۱۹ آذر ۱۳۹۹)

بازدید استان‌دار قزوین جناب دکتر جمالی‌پور و همراهان از مجموعه قارچ سحر
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: بازدید استان‌دار قزوین از مجموعه قارچ سحر

بازدید استان‌دار محترم استان قزوین جناب آقای جمالی‌پور به همراه فرماندار آبیک جناب آقای احمدپور و هیئت همراه از مجتمع کشت و صنعت قارچ سحر (سهیل کمپوست) واحد نمونه کشوری؛ این بازدید با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع تولید در راستای جهش تولید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت گرفت.

کشت و صنعت قارچ سحر از بخش‌های پرورش قارچ، تولید بذر (برلیان) و کمپوست‌سازی (سهیل کمپوست ) تشکیل شده است.

این واحد تولیدی در سال ۹۸ به عنوان واحد نمونه‌ی کشور انتخاب شد.

واحد کمپوست‌سازی سهیل مدرن‌ترین مکانیزاسیون و متناسب با شرایط  زیست‌محیطی است و با ۱۴ تونل پاستوریزاسیون و ۱۲ بانکر دوسر باز ۶۰۰ تنی فعالیت می‌کند.(۱۶ آذر ۱۳۹۹ )

 

آموزش پرورش قارچ برای تازه کارها
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: قزوین به قطب تولید کمپوست و بذر قارچ در کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایرنا علی اکبری با اشاره به فعالیت‌های ۸ واحد در زمینه‌ی تولید کمپوست قارچ، اظهار داشت: استان قزوین با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن کمپوست در این خصوص جزو ۳ استان برتر کشور قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: این کمپوست‌ها از موادی همچون کاه، کلش، کودمرغی و سنگ‌گچ تهیه می‌شوند و با انجام فرآیندهای آماده‌ سازی شده در واحدهای تولیدی برای کشت قارچ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مسئول همچنین از قزوین به عنوان یکی از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان اسپان یا همان بذرقارچ برای واحدهای تولیدکننده این محصول در کشور نام برد و گفت: استان قزوین در زمینه‌ی تولید بذرقارچ نیز با بیش از ۴ میلیون لیتر در سال جزو ۳ استان برتر کشور است.(۱۵ آذر ۱۳۹۹ )

صادرات ۱۰۰۰ کیلو قارچ گانودرما بجنورد به روسیه
صادرات ۱۰۰۰ کیلو قارچ گانودرما بجنورد به روسیه

خبر: اشتغال‌زایی در بحران کرونا گانودرما منبع درآمد خانواده مانه‌ سملقانی

بحران کرونا از ابتدا تاکنون مشکلات اقتصادی معیشتی زیادی را برای خانواده‌ها رقم‌ زده است، اما دراین‌ میان خانواده‌ هایی هستند که با همت و پشتکار توانستند با ایجاد اشتغال منبع درآمدی برای خود و دیگران فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از عصر اترک، امروزه بیکاری جوانان و فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی یکی از مهم‌ترین معضلات کشور است، چراکه مدرک‌ گرایی جوانان باعث شده تا آنها پس از فراغت از تحصیل به دنبال شغل‌ های دولتی باشند و کمتر تمایل به فعالیت در عرصه تولید و خوداشتغالی داشته باشند، بنابراین لازم است که به تفکر کارآفرینی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان مسیر گذر از این وضعیت، توجه بیشتری داشته باشند.

علی‌اکبر کیان‌مهر، متولد سال ۴۸ از بسیجیان فعال روستای لنگر در شهرستان مانه و سملقان است که برای رفع مشکل بیکاری و باتوجه به اینکه در سن بالایی نیز قرار دارد، با راهنمایی از فرزندانش حرفه تولید قارچ گانودرما را کلید زده است.(۶ آذر ۱۳۹۹)

خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: افزایش متقاضیان برای پرورش قارچ در رشت

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایسنا، مسعود اسدی‌پرور گفت: پرورش قارچ در شهرستان رشت 30 درصد افزایش یافته است و هر روز علاقه‌مندان جدیدی برای فعالیت در پرورش این محصول متقاضی می‌شوند.

وی افزود: قارچ‌های تولیدشده در رشت علاوه بر اینکه در بازارهای شهرستان و استان به فروش می‌رسند، برای صادرات به  دیگر کشورها ازجمله کشورهای آسیای شرقی می‌روند و به تازگی کشورهای عراق و افغانستان نیز متقاضی واردات قارچ از شهرستان رشت هستند.

اسدی‌پرور ادامه داد: شهرستان رشت از نظر آب و هوایی شرایط بسیار مطلوبی برای تولید قارچ دارد و پرورش این محصول  به عنوان مشاغل جانبی از نظر اقتصادی کمک قابل توجهی به برنج‌کاران می‌کند.(۴ آذر ۱۳۹۹)

رونق پرورش قارچ در چهارمحال و بختیاری
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: راه‌اندازی مجتمع راکد پرورش قارچ مروارید در شهرستان صحنه

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان کرمانشاه اظهار کرد: مجتمع راکد پرورش قارچ مروارید در شهرستان صحنه به ظرفیت ۴۲۰ تن سالیانه در فاز اول راه‌اندازی شد.

او گفت: این مجتمع دارای ۱۲ سالن پرورش قارچ بوده که در هر سالن به صورت طبقاتی اقدام به پرورش قارچ با تکنولوژی و امکانات جدید می‌کند.

حاتمی افزود: برای راه‌اندازی این مجتمع ۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که شامل یک میلیارد و سیصد میلیون تومان دریافت تسهیلات و مابقی، آورده مجری طرح است.

در ادامه: این مجتمع در فاز اول راه‌اندازی اشتغال‌زایی مستقیم ۳۲ نفر را فراهم کرد.(۲۹ آبان ۱۳۹۹)

آغاز عملیات ساخت و ساز واحد پرورش قارچ به ظرفیت 1000 تنی
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: آغاز عملیات ساخت و ساز واحد پرورش قارچ به ظرفیت 1000 تنی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، دالوند مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت،  کریمی معاون سازمان نظام مهندسی استان تهران، دهقان مسئول نظام مهندسی پاکدشت و نوروزی ناظر پروژه از شروع عملیات ساخت و ساز این واحد بازدید کردند.

وی افزود: این واحد در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی و نظام نامه مهندسی کشاورزی و تحت نظر پیمانکار دارای صلاحیت که زیر نظر و مورد تایید سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران است شروع به کار خواهد کرد.

دالوند تاکید کرد: در این بازدید مقرر شد ناظر فنی طرح بر کل عملیات ساخت و ساز که برابربا نقشه و پلان و دفترچه طرح است، نظارت مستمر داشته و همچنین گزارش پیشرفت فیزیکی در پی بازدیدهای میدانی ماهانه تکمیل و برای جهاد کشاورزی شهرستان و سازمان نظام مهندسی ارسال شود؛ هم چنین نظارت عالی بر طرح توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان نیز به طور مستمر  انجام خواهد شد.(۵ آبان ۱۴۰۰ )

افتتاح طرح خود اشتغالی به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در لشت نشاء
افتتاح طرح خود اشتغالی به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در لشت نشاء

خبر: افتتاح طرح خود اشتغالی به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در لشت نشاء

صبح روز بیست و ششم تیرماه در پنجمین روز از هفته بهزیستی طرح خود اشتغالی کارگاه تولید قارچ خوراکی با حضور ساسان جهانبخش معاون مشارکت های مردمی بهزیستی و محمد نوروزی ریاست بهزیستی رشت در لشت نشاء افتتاح شد.

این کارگاه تولید قارچ خوراکی دکمه ای سفید  توسط زن سرپرست خانوار با دریافت ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال وام خود اشتغالی با ظرفیت تولید ۱۲ تن قارچ در سال و اشتغال ۴ نفر به بهره برداری رسید.( ۲۷ تیر ۱۴۰۰ )

اعلام قیمت اقلام خوراکی به صورت روزانه
خبرهای کوتاه قارچی سال نود و نه

خبر: اعلام قیمت اقلام خوراکی به صورت روزانه

بر اساس تصمیم امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و به دستور موکد رئیس جمهور محترم، مقرر گردید وزارت جهادکشاورزی به صورت روزانه قیمت اقلام خوراکی را از طریق رسانه‌ها اعلام کند و مردم و مصرف‌کنندگان نیز با خرید اقلام به قیمت اعلام شده راسا بر نرخ‌ها نظارت کنند و با هرگونه تخلف برخورد شود.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا