اخبار جهان در حوزه قارچ

قارچ‌ ها راهی برای ثروتمند شدن

بازار چین امسال با کمبود قارچ صدفی روبرو شده است

قارچ‌ ها راهی برای ثروتمند شدن، به گزارش هاگ از چاینا نیوز، بازار چین امسال با کمبود قارچ صدفی روبرو شده است. قارچ های صدفی در این کشور بازار بسیار خوبی دارند و تقاضا برای خرید آنها بسیار بالا است. این قارچ‌ های خوش‌ طعم که در رنگ های گوناگونی موجود است در سبد غذایی روزانه مردم چین وجود دارند و به همین دلیل همیشه از بازار فروش بسیار خوبی برخوردار بوده است که در سال جاری این تقاضا به دلیل بحران جهانی قیمت گوشت افزایش بیشتری یافته است.

روستای چنجیاژوانگ از شهرستان کیان هویینگ، یکی از روستاهای متعدد چین ست که قارچ صدفی فراوانی در آن تولید می‌شود. چن هویپو، یک پرورش دهنده قارچ در این روستا، از فروش خوب قارچ در سال جاری اظهار خوشحالی کرد و گفت که انتظار دارد درامد امسال او به بیش از 400000 یوان برسد. او 7 گلخانه تولید قارچ را توسعه داده و 200000 چوب قارچ کاشته است. میوه‌‌دهی قارچ‌ها  هر سال از شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارند.

او به بازدیدکنندگان از مزرعه خود،  در گلخانه پایگاه کاشت قارچ خوراکی در روستای چنجیاژوانگ، دسته‌های چوب قارچ را که به ‌خوبی چیده شده بودند نشان داد و افزود کشاورزان زیادی در این مزرعه کار می‌کنند و هم اکنون مشغول چیدن و آماده کردن قارچ‌های بالغ هستند.قارچ‌ ها راهی برای ثروتمند شدن.

در سال‌های اخیر، شهرستان لونگیائو برای ترویج افزایش مداوم راندمان کشاورزی و افزایش مستمر درآمد کشاورزان، بر اجرای جدی پروژه «ده هزار یوان»، تمرکز کرده است تا به تعدیل ساختاری کشاورزی و افزایش مداوم ارزش خروجی در هر واحد سرعت ببخشید. قارچ های خوراکی، مواد دارویی چینی و سبزیجات با راندمان بالا به بیش از 10000 یوان مقیاس کاشت محصولات مشخص به طور مداوم بهینه شده و سیزده پارک کاشت کشاورزی مشخصه برای محصولاتی چون قارچ خوراکی، سیب، خربزه، ریشه نیلوفر آبی، پیاز سبز تعریف شده است

در حال حاضر، شهرستان لونجیو بیش از 1200 نوع قارچ خوراکی در 9 شهرستان چین از جمله شانکو، یینکوم و لانگیائو کشت داده و  بیش از 130 کشاورز را به افزایش درآمد و ثروتمند شدن سوق داده است. به نظر می‌رسد این طرح برای مردم متوسط چین، راهی به سوی ثروتمند شدن باز کند.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا