اخبار جهان در حوزه قارچ

قارچ ها هدیه ای عالی در کریسمس

در استرالیا  به دلیل محبوبیت قارچ آن را در بالای درخت کریسمس جای می دهند

کریسمس و رد و بدل کردن هدایا همواره در سراسر جهان از جایگاه خاصی برخوردار بوده ولی امسال با توجه به فراگیری کرونا این مراسم از حال و هوای دیگری برخوردار است. ما می دانیم که افزودن قارچ به چاشنی های کریسمس و همچنین گنجاندن آن در دستور پخت باربیکیوها راهی عالی برای سرو غذاهای سبک، سالم و خوشمزه است چرا که قارچ ها هدیه ای عالی برای سلامتی در کریسمس هستند.

یک فنجان قارچ سفید – هدیه ویتامین D

در استرالیا  به دلیل محبوبیت قارچ، آن را در بالای درخت کریسمس جای می دهند چرا که علیرغم اندازه کوچک سرشار از ویتامین های گروه B (از جمله) B12، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی برای سلامت روده است. قارچ ها تنها غذای کاملی هستند که می توانند 100٪ دوز توصیه شده روزانه ویتامین D را در هر وعده برای انسان تامین کنند. قارچ ها هدیه ای عالی برای سلامتی در کریسمس هستند.

بر اساس تحقیقات قارچ ها  دارای یک هورمون فعال به نام ارگوسترول هستند که می تواند ویتامین D را در فرآیندی مشابه پوست انسان تولید کند. اگر  قارچ ها فقط به مدت 15 دقیقه در معرض نور خورشید قرار می گیرند، ارگوسترول آنها به شکل زیست فعال ویتامین D تبدیل شده و با خوردن قارچ  این ترکیب جذب  بدن می شود. تحقیقات نشان داده که قارچ های در معرض نور خورشید، ویتامین خود را تا یک هفته در یخچال حفظ خواهند کرد.

منبع: mushroommatter.com

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا