غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : قارچ پلو مجلسی

آشپزی با قارچ : دستور پخت قارچ پلو مجلسی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی قارچ پلو مجلسی خوشمزه رفته ایم. غذاهای برنجی جزو مشهورترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی هستن از همین رو انواع مختلفی دارند و با مواد غذایی مختلفی نیز طبخ می شوند. در ادامه با طرز تهیه این قارچ پلو مجلسی جذاب و لذیذ همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. مرغ (سینه یا ران): 250 گرم
  2. نخود فرنگی: 150 گرم
  3. قارچ: 150 گرم
  4. پیاز متوسط: 2 عدد
  5. برنج: 3 پيمانه
  6. ادویه کاری: 1 قاشق غذاخوری
  7. نمک: 1 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه:

ابتدا باید مرغ و نخود فرنگی با مقدار کمی آب و نمک پخته شود. پیاز را خرد کرده، درون تابه روغن ریخته و سرخ‌ کنید. سپس قارچ خرد شده را اضافه کنید و همراه پیاز تفت بدهید، بهتر است مقداری آب‌ لیمو به قارچ‌ ها اضافه کنید تا رنگشان سیاه نشود. سپس مرغ را ریش‌ریش کرده، همراه با نخود فرنگی به بقیه مواد اضافه کنید و مقداری تفت بدهید. نمک و ادویه کاری را اضافه کرده و مجدد تفت دهید، سپس تابه را از روی حرارت بردارید. حال برنج را آبکش کنید، سپس مواد را لابه‌لای برنج ریخته و روی حرارت بگذارید، اجازه دهید تا غذا آماده شود. حال قارچ پلو مجلسی ما آماده کشیدن در دیس و سرو کردن می باشد.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا