انواع قارچ سمی و نحوه تشخیص

آشنایی با قارچ کلاه توری مرگبار

قارچ کلاه توری با نام علمی Cortinarius Rubles ظاهری بسیار معصوم دارد و شبیه بسیاری از قارچ‌های خوراکی است. اما در واقع این قارچ بی‌ نهایت سمی است و ممکن است خوردن آن شما را بکشد. اگر این اتفاق در هفته‌های اول نیفتد بعد ها وقتی کلیه‌ هایتان از کار افتاد شما را از پای در می‌آورد. این مسمومیت‌ ها می‌ توانند شامل عوارضی هم چون مشکلات گوارشی، مشکلات تنفسی و حتی مرگ باشند.

این اتفاق برای نیکلاس ایوانز، نویسنده‌ی رمان نجواگر اسب رخ داد. او به همراه همسرش و دو میهمان دیگر قارچ‌ های کلاه توری را خوردند که به‌اشتباه به‌ جای قارچ‌های خوراکی جمع کرده بودند. با این‌که همه‌ی آن‌ها نجات پیدا کردند، اما ایوانز تحت دیالیز قرار گرفت و به همه آن‌ها گفته در آینده به پیوند کلیه نیاز پیدا می‌کنند.

آن‌ها خوش‌ شانس بودند. سم اورلانین به‌ اندازه‌ی آرسنیک قوی است و پاد زهر شناخته‌ شده‌ای ندارد. گفته می‌شود تنها چشیدن و تف کردن قطعه‌ای کوچک از این قارچ برای مسموم شدن کافی است.

علاوه بر نارسایی کلیه، دیگر علائم گزارش‌ شده‌ی این مسمومیت شبیه به آنفولانزا است. این علائم تا چند روز بروز نمی‌کند و ممکن است هفته‌ها ادامه داشته باشد.

تصاویر قارچ کلاه توری

پیشنهاد هاگ: لطفاً از چیدن قارچ های سمی برای حفاظت از جان خود و محیط زیست اکیداً خودداری فرمایید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا