کلیپ

قارچ کرم حشرات، گران‌بهاتر از طلا

چه چیزی این قارچ را این اندازه با ارزش ساخته است؟

درحالی که بسیاری از مردم در غرب درباره‌ی این قارچ با ارزش چیزی نمی‌دانند، قارچ کرم حشرات به کالایی ارزشمند در چین تبدیل شده، که ارزش آن حتی فراتر از ارزش طلا رفته است.

قیمت عجیب قارچ کرم حشرات

در ماه ژوئیه‌ی سال جاری، وب‌ سایتی که به فروش عمده‌ی آن می‌پردازد، قیمت هر کیلوی آن را ۲۶۰۰۰۰ یوآن، معادل ۴۰۰۰۰ دلار ذکر کرد. و این قیمت در حال افزایش بوده است. در سال ۲۰۰۳ یک خانم تاجر گفت که هر کیلوی آن را به قیمت ۴۷۰۰ دلار خریداری کرده است، به این معنی که قیمتش در حدود یک دهه بیش از هشت برابر افزایش داشته است.

علت ارزشمندی قارچ کرم حشرات

پس چه چیزی این قارچ را این اندازه با ارزش ساخته است؟ با این که قارچ کرم حشرات به طور تجربی مورد مطالعه قرار نگرفته، آن از ارزش بالایی در طب سنتی چینی برخوردار است. ادعاهای متفاوتی درمورد این که این قارچ دقیقاً چه کاربردی دارد، وجود دارد.

اما اغلب افراد بر این عقیده‌اند که به عنوان تقویت کننده عمل کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بالا می‌برد. همچنین گفته شده است که برای ریه‌ها، کلیه‌ها، ورم مفاصل (آرتروز)، و بسیاری از امراض دیگر مرتبط با کهولت سن، از جمله ناتوانی جنسی، مناسب است.

رویش قارچ کرم حشرات

این قارچ که در تبت به نام “گرمای زمستان، چمن تابستان” معروف است، از یک کرم حشره‌ی مرده به دست می‌آید. در فصل زمستان این کرم در زمین لانه می‌کند و بین ماه‌های آوریل و ژوئن قارچ رشد می‌کند و مانند چمن از زمین بیرون می‌زند.

آن در ارتفاعات میانی، بیشتر در تبت و چینگ‌های، رشد می‌کند و کار فصلی کشاورزان را فراهم می‌سازد که می‌تواند درآمد سالانه‌ی آن‌ها را سه برابر افزایش دهد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا