قارچ های خوراکی

آشنایی با قارچ کپرینوس سینروس

قارچ کپرینوس سینروس Coprinopsis cinerea یک گونه قارچ از خانواده Psathyrellaceae است. معمولاً به عنوان شگ خاکستری شناخته می شود، این قارچ خوراکی است، اما باید به سرعت پس از چیدن و جمع آوری استفاده شود.

قارچ coprinus cinerus در فصل بهار و پاییز بعد از بارندگی بر روی بقایای گیاهی در حال پوسیدن دیده می‌شود، و مانند بیشتر کپرینوس‌ها عمر کوتاهی دارد،  خیلی سریع کلاهک قارچ براثر ترشح آنزیم‌ها از بین رفته تا اسپور قارچ در محیط پراکنده گردد.

Coprinopsis cinerea یک ارگانیسم مدل مهم برای مطالعه جنسیت قارچی و انواع جفت گیری است. رشد قارچ و تکامل چند سلولی قارچ ها است. توالی ژنوم در سال 2010 منتشر شد.

قارچ کپرینوس سینروس به دلیل رشد همزمان میوز و پروفاز طولانی آن، به عنوان ارگانیسمی مناسب برای مطالعه میوز در نظر گرفته می شود.

محققان در سال 2014 پروتئین تولید شده توسط Coprinopsis cinerea با خواص آنتی بیوتیکی را کشف کردند. پروتئینی که به نام کوپسین در ای قاچ شناخته شده است، اثرات مشابهی با سایر آنتی بیوتیک های غیر پروتئینی مشتق شده ارگانیک دارد. تا به امروز مشخص نشده است که آیا می توان از این پروتئین در ساخت دارو های آنتی بیوتیکی برای انسان و سایر حیوانات تولید کرد.

با قارچ های خوراکی در هاگ آشنا شوید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا