خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

قارچ گانودرما برای لاغری (تاثیرات شگفت انگیز)

گانودرما یک قارچ غیر سمی، قرمز و از نوع چتری است که خواص درمانی و دارویی زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم خواص این قارچ دارویی را بر روی لاغری و کاهش وزن بررسی کنیم.

چاقی یک ویژگی ظاهری نیست، بلکه یک مشکل پزشکی است که خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها و مشکلات سلامتی، مانند بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا و برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. عوامل مختلفی می‌تواند در بروز اضافه وزن و چاقی موثر باشد که از جمله این موارد می توان به عوامل ژنتیکی، داشتن رژیم غذایی ناسالم و عدم تحرک اشاره کرد. سبک زندگی مدرن امروزه، یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش چاقی افراد است. با توجه به خطرات مختلفی که شرایط چاقی می تواند ایجاد کند، بسیاری از افراد که شاخص توده بدنی بالاتر از حد نرمال دارند، به دنبال کاهش وزن هستند. 

قارچ گانودرما برای لاغری ( تاثیرات شگفت انگیز )

آیا قارچ گانودرما باعث لاغری می‌شود 

قارچ گانودرما خواص و فواید فراوانی دارد. این نوع قارچ سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پلی ساکارید‌ها، پتاسیم، کلسیم، پروتئین، آدنوزین، آلکالوئیدها، فسفر، استرول‌های گیاهی، بتا گلوکان، تری ترپن‌ها، ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D است و به همین دلیل خواص درمانی فراوانی دارد. در ادامه ما قصد داریم برخی از خواص قارچ گانودرما که با کاهش وزن مرتبط است را مرور کنیم.

خواص گانودرما بر روی عملکرد بهینه روده

گانودرما در بدن انسان مانند یک پروبیوتیک عمل می‌کند و بر باکتری‌های روده تاثیر می‌گذارد. اثر این قارچ بر روده باعث رشد باکتری‌های تولیدکننده اسیدهای چرب ضدالتهابی و زنجیره کوتاه (SCFA) می‌شود. باکتری‌های گرم منفی روده که نیمی از باکتری‌های روده را تشکیل می‌دهند، پس از مصرف این قارچ، رشد کرده و افزایش می‌یابند. با رشد و تقویت میکروبیوتای روده، دیگر سموم از روده وارد خون نمی‌شوند و نمی‌توانند به روند چاقی کمک کنند. گانودرما از همین طریق می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. 

افزایش سوخت و ساز بدن با گانودرما برای لاغری

ترکیبات موجود در قارچ گانودرما از طریق اکسیژن رسانی بیشتر از طریق خون به سلول های بدن، موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد. قارچ گانودرما حاوی ترکیبات فعالی است که موجب تاثیرگذاری بر روی سوخت و ساز بدن می‌شود. با افزایش سوخت و ساز بدن انرژی بیشتری مصرف می‌شود که مانع تجمع چربی و چاقی می‌شود. افزایش سوخت و ساز بدن، منجر به لاغری خواهد شد. 

خواص گانودرما در درمان اختلالات غده تیروئید 

در بیمارانی که از اختلالات تیروئیدی رنج می‌برند قارچ گانودرما با بهبود وضعیت هورمونی بدن می‌تواند موجب کاهش وزن در کم کاری تیروئید و افزایش وزن در پرکاری تیروئید شود. گانودرما با تنظیم متابولیسم بدن و ایجاد تعادل در آن سبب بهبود عملکرد غده تیروئید می‌شود. این قارچ با تنظیم سطح هورمون‌های t3 و t4 به درمان بیماری کم کاری و پرکاری تیروئید کمک می‌کند. همچنین گانودرما سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد و ضعف و کسالت ناشی از اختلال تیروئید را از بین می‌برد.

خواص گانودرما بر روی نارسایی کلیه و ناراحتی قلبی

بیماری‌ نارسایی کلیه و ناراحتی‌های قلبی موجب جمع شدن آب اضافی در بدن می‌شوند. در این وضعیت می‌توان با مصرف قارچ گانودرما و بهبود بیماری، با خارج کردن آب اضافی از بدن به کاهش وزن بیمار کمک کرد. قارچ گانودرما در تحقیقات زیستی نشانه‌هایی از اثرات متابولیک از جمله لیپوپروتئین‌های کم چگال LDL و لیپوپروتئین‌های دانسیته بالا SDL و کلسترول کل TC ثبت کرده است. این نشانه‌ها، می‌تواند اثرات قارچ گانودرما بر بهبود عملکرد قلب و سلامت رگ‌های خونی و تسهیل گردش خون را توضیح دهد.

علاوه بر این، می‌توان به جلوگیری از تشکیل لخته خون در مجاری عروقی و شریان‌ها و دریچه‌های قلبی و همچنین جلوگیری از تشکیل رسوبات کلسترولی و پلاک‌های عروقی بر سر راه جریان خون و دیواره‌های عضله قلب و دریچه‌های قلبی اشاره کرد. کاهش چربی و کلسترول آزاد، تقویت عضله قلبی در کنار تقویت سایر عضلات بدن از طریق بهبود و سوخت و ساز و افزایش انرژی های بدنی از دیگر اثرات گانودرما از روی قلب است.

بیماری‌های کلیه شامل نفریت، نفریت مزمن و سندروم کلیوی ناشی از دیابت است که به دلیل افزایش قند خون و کلسترول بالای خون ایجاد می‌شود. این افزایش از رسیدن خون به کلیه‌ها جلوگیری می‌کند که خود باعث خستگی، احتباس ادرار (ناتوانایی در دفع ادرار) و افزایش اوره می شود. گانودرما میزان پروتئینوری و کلسترولمی را کاهش می دهد و منجر به حفظ عملکرد طبیعی کلیه‌ها می‌شود. همچنین گانودرما به دلیل وجود ترکیبات اسید نوکلئیکی می‌تواند کلیه‌ها را تقویت کند تا کلیه‌ها بتوانند سموم را از بدن دفع کنند، پروتئین ادرار را کاهش دهند و کلسترول را تجزیه کنند.

قارچ گانودرما برای لاغری ( تاثیرات شگفت انگیز )

 

خواص گانودرما برای لاغری مرتبط با کلسترول، قند خون 

بر اساس پژوهش هایی که از طرف محققان در این زمینه صورت گرفته است، این قارچ بر کلسترول خون و قند خون اثر گذار است. افزایش کلسترول و قند خون در برخی از موارد موجب چاقی بدن می‌شود. تأثیر قارچ گانودرما بر چربی خون را می‌توان کاهش رسوب چربی‌ها در دیواره‌ی رگ‌ها دانست. تحقیقات نشان داد که مصرف ۱٫۵ تا ۳ گرم از این قارچ تأثیر بسزایی بر کاهش کلسترول خون دارد. همچنین لازم به ذکر است که این قارچ فشارخون را تنظیم می‌کند و با کاهش چربی و کلسترول خون از حمله و سکته قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.

مطابق تحقیقات انجام شده، گانودرما دارای تعدادی آنزیم است که باعث کم شدن قند خون می‎شود. تحقیقات آزمایشگاهی که در این خصوص برای درمان دیابت صورت گرفت نشان داد که میزان گلوکز در خون بعد از مصرف گانودرما به مدت 30 روز به نصف کاهش یافت.

خاصیت دیگری که این گیاه دارویی در درمان دیابت دارد، افزایش قابل توجه‌ شور و نشاط و انرژی در بدن افرادی است که دچار بیماری دیابت شده‌اند. همان‌گونه که می‌دانید کاهش گلوکز و مواد قندی در بدن این بیماران، موجب ایجاد سرگیجه و خستگی‌های مفرط می‌شود که در این صورت انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره خود را ندارند . از اثرات دیگر قارچ گانودرما در درمان دیابت از بین بردن لکه‌های تیره‌ای است که بر روی پای افراد مبتلا به این بیماری ظاهر می‌شود.

خواص قارچ گانودرما بر روی استرس و اضطراب و بی خوابی

برخی از افراد به دلیل استرس و اضطراب دچار چاقی می‌شوند. استرس از طریق سیستم اعصاب ادراک می‌شود و پیام آن به مرکز فرمان مغز (هیپوتالاموس) منتقل می‌شود. این مرکز پیامی را به غدد فوق کلیوی تحریک‌کننده‌ی هورمون‌های استرس مانند کوتیزول و اپی نفرین می‌فرستد. گانودرما پاسخ‌های استرس را تعدیل می کند. تاثیر این قارچ برای رفع استرس بنیادین است و آرامش اعصاب ایجاد می‌کند و از این طریق می‌تواند بی خوابی‌های عصبی را درمان کند.

قارچ گانودرما گیاه دارویی عالی برای آرام کردن ذهن، کاهش اضطراب، بهبود کیفیت خواب، تمرکز و ایجاد مقاومت در برابر استرس به شمار می‌رود.

قارچ گانودرما برای لاغری خانم‌ها و آقایان

قارچ گانودرما با خواص زیادی که دارد می تواند برای کاهش وزن و لاغری در افراد مختلف موثر باشد. مکانیزم اثر این قارچ عموما روی بدن خانم ها و آقایان یکسان است و همانطور که توضیح داده شد با اثر گذاری روی بخش های مختلف بدن مانند روده، قلب، کلیه، غده تیروئید و … موجب کمک به روند لاغری شود. بهتر است مصرف این قارچ را با مشورت پزشک تغذیه خود انجام دهید تا بتواند بیشترین تاثیر گذاری را همراه با ورزش و رژیم در تناسب اندام شما ایجاد کند.

قارچ گانودرما برای لاغری ( تاثیرات شگفت انگیز )

 

کاهش وزن با مصرف گانودرما

با توجه به خواص قارچ گانودرما برای لاغری که در بالا توضیح داده شد حتما متوجه شده اید که این قارچ مستقیما باعث لاغری نمی شود و مکانیزم اثری که روی نقاط مختلف بدن دارد می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. برای کاهش وزن و دستیابی به اندامی ایده آل می‌توانید در کنار ورزش منظم از دمنوش قارچ گانودرما یا قهوه گانودرما نیز استفاده کرده و تاثیرات بی نظیر آن را بر کاهش وزن خود ببینید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا