اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

قاچاق قارچ ترافل جنگلی معضل حل نشده جنگلهای هیرکانی

۱‌.۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان نابود شد

قاچاق قارچ ترافل جنگلی معضل حل نشده، جنگلهای هیرکانی را به چالش کشیده است.به گزارش هاگ، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان با اشاره به نابودی جنگلهای گلستان به دلیل قاچاق قارچ ترافل جنگلی و چوب‌های این جنگل، از اصحاب رسانه گلستان و فعالان فضای مجازی خواست تا با راه‌اندازی هشتگ «حمایت از کالای ایرانی» و «نه به قاچاق کالا» به فرهنگ‌سازی مبارزه و برچیدن قاچاق کالا در بین مردم کمک کنند.

رضا انتصاری خبر از امحاء کالای قاچاق در این استان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داد و بیان داشت که مواد قاچاق شده شامل مواد آرایشی، غذایی (مانند قارچ ترافل جنگلی) و سیگار بوده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان افزود: «قاچاق مواد آرایشی بی کیفیت در کشور در سال گذشته مشکلات زیادی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته و حتی یک مورد نابینایی در سطح کشور داشتیم.»

وی با بیان این که استان گلستان رتبه سوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور را دارد، از توجه به گمرک مرزی این استان و رصد به موقع و شایسته آن خبر داد. او اظهار داشت که «عدم مصرف کالای قاچاق در کشور نیازمند فرهنگ سازی بوده و باید این موضوع در جامعه تبیین شود که مصرف هر کالای قاچاق به معنای ضربه زدن به اقتصاد کشور است.»

خبرگزاری مهر


برای آشنایی با قارچ ترافل مقاله قارچ ترافل (truffle) یا قارچ دنبلان چیست؟ را مطالعه نمایید. و با مقاله طمع بومیان برای قارچ ترافل (دنبلان) بلای جان جنگل هیرکانی و طبیعت گلستان درباره اهمیت توجه به جنگلهای استان گلستان و لزوم فرهنگ سازی در این زمینه بیشتر آشنا شوید.

در تالار گفتگوی هاگ میتوانید با متخصصان و فعالان در این زمینه بیشتر به گفتگو بپردازید و درباره کشت صنعتی آن برای نجات جنگلهای هیرکانی با هم تبادل نظر نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا