جهاد کشاورزی

قزوین باید به سرعت در مسیر کشاورزی مدرن گام بردارد

فناوری قدیمی و تولید محصولات غیررقابتی ناتوانی تولیدکننده برای رقابت شده است 

قزوین باید به سرعت در مسیر کشاورزی مدرن گام بردارد، به گزارش خبرگزاری هاگ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به همراه عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، روز دوشنبه از یک واحد فرآوری و تولید کمپوست قارچ خوراکی در شهرستان آبیک دیدن به عمل آورد.

عبدالمحمد زاهدی در جریان این بازید در خصوص فعالیت‌های استان گفت: باوجود واحدهای تولیدی موفق متعدد در استان قزوین در صورت حمایت از اجرای طرح‌های توسعه می‌توانیم با کمترین سرمایه‌گذاری نسبت به افزایش تولید و اشتغال اقدام کنیم.

مشکلات واحدهای تولیدی استان

استاندار قزوین در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان تصریح کرد: قزوین باید به سرعت در مسیر کشاورزی مدرن گام بردارد. فرسودگی ماشین‌آلات و فناوری قدیمی و تولید محصولات غیررقابتی موجب افزایش قیمت محصول و ناتوانی تولیدکننده برای رقابت در بازار داخلی و خارجی شده است. 
استاندار قزوین بیان کرد: با حمایت از واحدهای تولیدی برای نوسازی تجهیزات و واردکردن فناوری جدید می‌توان قیمت محصول نهایی تولیدشده را کاهش داد و رقابت  بهتری را در بازار تجربه کرد.

زاهدی همچنین خاطرنشان کرد: این استان باید به‌سرعت در مسیر کشاورزی مدرن گام بردارد تا فعالیت در این بخش اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه باشد. فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در حاشیه این بازدید حمایت از واحدهای تولیدی کشاورزی را امری ضروری دانست و در همین رابطه اضافه کرد: سهم  ۵ درصدی استان قزوین در تولید محصولات کشاورزی کشور بیانگر جایگاه استان در این بخش است.

حرکت به سمت کشاورزی نوین

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در توضیحات بیشتر این‌چنین عنوان کرد: حرکت به سمت کشاورزی نوین در قزوین با همه محدودیت‌های اعتباری با شتاب ادامه دارد و امیدواریم با  مشارکت و همراهی کشاورزان بتوانیم طرح‌های مهمی مانند آبیاری مدرن و استفاده از تجهیزات پیشرفته در تولید محصولات کشاورزی را با شتاب بیشتری در استان قزوین توسعه بخشیم.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا