حرف ما در صنعت قارچ

قطع برق مزرارع قارچ کشور را به چالش کشیده است

قطع برق – آسیب‌های جبران‌ناپذیر؟؟!!

قطع برق مزرارع قارچ، معضل چند روز اخیر جامعه که به اشکال مختلف تمام جامعه را سردرگم و رنجانده است در بخش تولید به‌ویژه پرورش‌دهندگان قارچ  های خوراکی  نیز با ضررهای چندمیلیونی سبب  استیصال شده است.
صرف هزینه‌های چند ده میلیونی و خون و دل‌های فراوان تولید از یک سو و از سوی دیگر گرم شدن هوا و نیاز  تمام‌وقت سالن‌های پروش به دمای رشد مناسب، روشن ماندن دائمی چیلرها، هواسازها و مه پاش‌ها را طلب می‌کند. قطع برق مزرارع قارچ یک‌باره در ساعات گرم روز و به مدت‌های طولانی سبب می‌شود تا تمام سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته به یک‌باره ازدست‌رفته و جز تلی از ضرر و خسارت بر جا نماند.
هرچند اکثریت مزارع قارچ کشور مجهز به ژنراتور برق هستند، ولی اقلیتی از این امکان بی‌بهره بوده ولی لازم به ذکر است حتی مزارع مجهز به ژنراتور نیز به دلایل فنی قادر به استفاده از ژنراتور برای راه‌اندازی چیلرهای خود و تأمین دمای مناسب نخواهند بود.
بی‌توجهی و کندی متولیان در پاسخ مناسب به چالش‌های موجود در صنعت، عدم وجود سازوکار بیمه مناسب محصول در صنعت قارچ که باز نمونه بارز دیگری از بی‌توجهی متولیان به ارکان حیاتی بقاء در صنعت است، سبب شده تا کوچک‌ترین چالش در صنعت قارچ با خسارات میلیونی برابر شود.
انتظار می‌رود تا متولیان با اقدامات به‌موقع، مناسب و رایزنی و طلب مساعدت از مسئولین مربوطه به‌عنوان نمایندگان رسمی صنعت پرورش قارچ کشور نسبت به حل چالش‌های زیان‌بار اقدامی قاطع و سریع از خود نشان دهند.
قطع برق – آسیب‌های جبران‌ناپذیر
قطع برق – آسیب‌های جبران‌ناپذیر
قطع برق – آسیب‌های جبران‌ناپذیر
مزرارع پرورش قارچ
قطع برق – آسیب‌های جبران‌ناپذیر
چتر حمایت از تولیدکنندگان
قطع برق – آسیب‌های جبران‌ناپذیر
قطع برق مزارع قارچ

امیدواریم با حمایت بانک‌ها و سازمان‌های مربوطه از مزارع پرورش قارچ برای خرید ژنراتورهای تولید برق این مشکل حتی الامکان برطرف و شاهد خسران و زیان کارآفرینان واحدهای مربوطه نباشیم.

راهکارهای ارائه شده در  حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا