اخبار اقتصادی صنعت قارچ

قیمت قارچ متعادل تر از قبل می‌شود

قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده ۱۱۵۰۰ تومان است

قیمت قارچ متعادل می‌شود. با توجه به افزایش تقاضا در فصل سرما، قیمت قارچ به سمت متعادل شدن در حال پیشروی است.

خنک شدن هوا، عامل افزایش تولید

به گزارش خبرگزاری هاگ- محمدحسن افشار عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی، ضمن اعلام تعادل قیمت قارچ در بازار، اضافه کرد: با توجه به آنکه با خنک شدن هوا تولید و مصرف افزایش می‌یابد، ازاین‌رو قیمت قارچ به سمت متعادل شدن در حال پیشروی است.

این مقام مسئول در سخنان خود با اشاره به نرخ فروش هر کیلو قارچ سر مزرعه در حدود ۸۵۰۰ تومان، افزود: این در حالی است که قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده ۱۱۵۰۰ تومان است که انتظار می‌رود با افزایش تقاضا به این نرخ برسیم.

افزایش میزان صادرات راه‌حل بهبود قیمت قارچ

افشار افزایش میزان صادرات را تنها راه‌حل بهبود قیمت قارچ در بازار دانست و در همین رابطه افزود: روزانه ۴۰۰ تن قارچ در کشور تولید می‌شود که ۲۰ درصد این میزان به دلیل عدم کشش بازار، مازاد است که به همین خاطر انتظار می‌رود وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی تمهیداتی جهت رونق صادرات بکار گیرند.

این مقام مسئول در مقایسه شرایط بازار جهانی با اشاره به نرخ هر کیلو قارچ برابر ۲٫۵ دلار، گفت: اگر دولت درزمینه حمل‌ونقل هوایی سوبسید پرداخت کند، این امکان وجود دارد که سالانه ۳۰ هزار تن قارچ باارزش ۷۵ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شود.

عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در تکمیل سخنان خود گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد ظرفیت واحدهای خوراکی ناشی از کمبود نقدینگی و نبود بازار در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می‌برد، که ازاین‌رو انتظار می‌رود دولت تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار واحدها قرار دهد تا آنها با ظرفیت کامل به‌کار خود ادامه دهند.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا