اخبار اقتصادی صنعت قارچ

قیمت هر کیلو قارچ ۱۳ هزار تومان

طبق آخرین برآوردها قیمت تمام‌شده قارچ ۱۱۸۰۰ تومان است

افشار درباره قیمت قارچ در بازار گفت: علی‌رغم شرایط مساعد تولید، قیمت کنونی هر کیلو قارچ به سبب ازدیاد تقاضا به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در بازار رسیده است.

طبق گزارش ها خبرگزاری هاگ، محمدحسن افشار رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی پیرامون آخرین وضعیت بازار قارچ این‌چنین عنوان کرد: با توجه به خنک شدن هوا و کاهش تولید سبزی، تقاضا برای خرید قارچ در بازار افزایش‌یافته است.

بنا بر گفته‌های آقای افشار، طبق آخرین برآوردهای انجام‌شده، قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ به ۱۱۸۰۰ تومان رسیده است و این در حالی است که فروش با قیمت قارچ کنونی بیانگر حداقل سود ۵ درصدی تولیدکنندگان است. قیمت هر کیلو قارچ ۱۳ هزار تومان است.

ایشان بابیان این مطلب که تولید قارچ افزایش پیداکرده است، افزود: در شرایط فعلی تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسیده، ضمن آنکه در ماه‌های آتی میزان تولید فزونی خواهد یافت.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی بابیان اینکه طی ۲ ماه اخیر صادرات قارچ متوقف‌شده است، در همین رابطه اضافه کرد: با توجه به مسائل اربعین و بسته شدن مرز، صادرات قارچ متوقف‌شده بود که با خنک شدن هوا و ازدیاد تقاضا پیش‌بینی می‌شود که صادرات ماهانه قارچ به عراق به حدود ۲۰ تن برسد.

مشکلات صادرات در ۶ ماه نخست

افشار با اشاره به اینکه صادرات قارچ در ۶ ماهه نخست سال رونق چندانی نداشت، بیان کرد: این در حالی است که با رفع مشکلات حمل‌ونقل پیش‌بینی می‌شود که صادرات قارچ تا پایان سال به عراق، کشورهای خلیج‌فارس و روسیه به ۳۰ هزار تن برسد.

ایشان در صحبت های خود مجموع تولید قارچ تا پایان سال را ۱۸۰ هزار تن اعلام کردند و گفتند: با توجه به خنگی هوا و اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی مصرف نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان درخواست‌هایی مبنی بر اصلاح قیمت تمام‌شده داشتند که بر اساس آخرین برآوردها قیمت تمام‌شده تولید با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده به ۱۴۸۰۰ تومان خواهد رسید.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا