اخبار اقتصادی صنعت قارچ

قیمت هر کیلو قارچ ۳۸ هزار تومان

عرضه قارچ با نرخ بالای ۵۰ هزار تومان را گرانفروشی است

قیمت کنونی هر کیلو قارچ 38 هزار تومان، به گزارش هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ فله برمبنای کیفیت ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: علی رغم تولید سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون کلش در کشور، اما قیمت به شدت بالاست که با استمرار این روند تولید قارچ کاهش می یابد.

به گفته او، با توجه به آنکه قارچ جزو گروه کالای ۳ است، انجمن و اتحادیه قیمت پایه‌ای برای محصول بسته بندی در نظر می‌گیرد و نرخ قارچ فله هم بر مبنای عرضه و تقاضاست.

تقریبا قیمت هر کیلو قارچ ۳۸ هزار تومان  است. این مقام مسئول عرضه قارچ با نرخ بالای ۵۰ هزار تومان را گرانفروشی و ناشی از سودجویی دلالان اعلام کرد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: با توجه به افزایش قیمت قارچ مواد اولیه همچون کلش پیش بینی می‌شود که با استمرار این روند تولید ۵۰ درصد کاهش یابد.

بنابر اعلام انجمن پرورش دهندگان قارچ سال گذشته پیش بینی می‌شد که تولید قارچ با احتساب واحدهای فاقد پروانه و خانگی به ۲۰۰ هزار تن برسد که به دلیل مشکلات صادرات و کاهش میزان تولید در ۶ ماهه ابتدای سال، تولید به ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تن می‌رسد.

آمارها نشان می‌دهد که سرانه مصرف قارچ در کشور ۲ تا ۲.۳ کیلوگرم بوده که این میزان نصف استاندارد جهانی است. در حالی که متوسط سرانه جهانی ۴.۵ کیلوست که با فرهنگ سازی باید به این عدد رسید.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا