اخبار اقتصادی صنعت قارچ

قیمت هر کیلو قارچ 75 هزار تومان

سالیان گذشته بین قیمت مرغ و قیمت قارچ همگرایی وجود داشته است

قیمت هر کیلو قارچ 75 هزار تومان، آقای نیما باغبانی دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که قیمت کنونی هر کیلوگرم قارچ دکمه ای درجه یک برای مصرف کننده بین 65 الی 75 هزار تومان می باشد.

وی در خصوص قیمت هر کیلو قارچ 75 هزار تومان افزود: که طی سالیان گذشته بین قیمت مرغ و قیمت قارچ همگرایی وجود داشته است بصورتیکه قیمت آنها با هم افزایش یا کاهش می یافته. هرچند در برخی مواقع قیمت مرغ تا حدی نسبت به قیمت قارچ بالاتر است.

دبیر انجمن گفت: با توجه به تغییر ذائقه مردم و کاهش مصرف در فصل گرما، تولید قارچ خوراکی در 6 ماهه اول سال 15 الی 20 درصد کاهش می یابد که با این میزان کاهش، بازار متعادل می شود.

وی میزان پروتئین هر 100 گرم گوشت را 7 تا 8 گرم پروتئین و برای 100 گرم قارچ را 5 گرم پروتئین اعلام کرد و گفت: انجمن با فرهنگ سازی سعی کرده مردم را با خواص قارچ بیشتر از گذشته آشنا کند تا سرانه مصرف قارچ در کشور افزایش پیدا کند.

وی از توزیع روزانه 600 تا 650 تن قارچ خوراکی در کل کشور خبر داد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی قیمت هر کیلوگرم قارچ درجه یک را سر مزرعه 55 الی 62 هزار تومان و قیمت خرده فروشی قارچ را بین 65 الی 75 هزار تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه قیمت قارچ نسبت به سال قبل، 69% رشد داشته است، اما با این حال انجمن صنفی سعی دارد به گونه ای شرایط را پیش ببرد که تولیدکنندگان قارچ به تولید ادامه دهند و از طرفی قیمت برای مصرف کننده نیز مقرون به صرفه باشد.

نیما باغبانی دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان تولید قارچ تا پایان سال به 210 الی 220 هزار تن برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا