اخبار تولید قارچ سراسر کشور

كارگاه توليد قارچ خوراکی شهرستان ملکشاهی

کارگاه پرورش قارچ دکمه‌ای با ظرفیت تولید ۱۰ تن مشغول فعالیت هستند

كارگاه توليد قارچ خوراکی شهرستان ملکشاهی، بر اساس فعالیت کارگاه‌های پرورش قارچ دکمه‌ای، به‌طور مستقیم ۸ نفر و به‌طور غیرمستقیم برای ۱۵ نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است که در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود از این تعداد کارگاه حدود ۲۰ تن قارچ خوراکی به ارزش ریالی ۱۶۰ میلیون ریال تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج شهرستان گردد.

پتانسیل‌های موجود در شهرستان

به گزارش خبرگزاری هاگ، علی حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی ضمن اعلام این خبر، در توضیحات بیشتر آن افزود: به دلیل موقعیت و اقلیم مطلوب ونیز نیروی کار جوان کارگاه تولید قارچ در شهرستان راه‌اندازی گردیده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود ضمن ابراز امیدواری در خصوص فعالیت این واحدهای تولیدی، ادامه داد: خوشبختانه این روند رو به افزایش است که در حال حاضر در شهرستان ملکشاهی ۵ کارگاه پرورش قارچ دکمه‌ای با ظرفیت تولید ۱۰ تن مشغول فعالیت هستند.

اشتغال‌زایی ایجادشده

علی حسینی درباره كارگاه توليد قارچ خوراکی شهرستان ملکشاهی و ظرفیت نیروی انسانی این واحدهای تولیدی، گفت: کارگاه‌های پرورش قارچ دکمه‌ای به‌طور مستقیم برای ۸ نفر و به‌طور غیرمستقیم برای ۱۵ نفر اشتغال‌زایی ایجاد نموده است که پیش‌بینی می‌شود از این تعداد کارگاه حدود ۲۰ تن قارچ خوراکی به ارزش ریالی ۱۶۰ میلیون ریال تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج شهرستان گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی در اختتامیه سخنان خود، به این نکته اشاره کرد: در صورت تأمین اعتبار در قالب طرح‌های کوچک و زودبازده این تعداد تا پایان سال جاری تا ۱۵ واحد قابل‌ افزایش است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا