غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : لازانیا قارچ و اسفناج

آشپزی با قارچ : دستور پخت لازانیا قارچ و اسفناج

یک غذای سرشار از ویتامین و پروتئین برای همه دوستداران سلامت قطعا لازانیا قارچ و اسفناج است که همراه با انواع عصاره سبزیجات و پنیرهای مختلف مورد علاقه همه اهل خانواده خواهد بود. روش پخت آن بسیار ساده و سریع است. البته شما میتوانید به جای اسفناج از هر سبزی تازه دیگری که طعم آن به مزاقتان خوشتر است استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا قارچ و اسفناج
  1. اسفناج تازه: 2.25 کیلوگرم
  2. قارچ: 1.35 کیلوگرم
  3. پنیر ریکوتا: 450 گرم
  4. ورق لازانیای اسفناج یا ساده: 450 گرم
  5. شیر: 4 پیمانه
  6. کره: 1 پیمانه (240 گرم)
  7. عصاره سبزیجات: 3/4 پیمانه
  8. برگ جعفری: 1/2 پیمانه
  9. آرد سفید: 1/2 پیمانه
  10. پنیر گودا:1/2 پیمانه
  11. پنیر پارمسان: 1/2 پیمانه
  12. سیر: 3 حبه
  13. نمک: 3 قاشق چایخوری
  14. فلفل سیاه آسیاب شده: 1 چایخوری
  15. جوزهندی رنده شده: 1/2 چایخوری
طرز تهیه لازانیا قارچ و اسفناج
  • برگ‌های اسفناج را با آب سرد بشویید و خوب آبکشی کنید بگذارید کمی آب آنها برود سپس خرد کنید دقت کنید که فقط از برگ اسفناج استفاده کنید.
  • تابه نسبتاً بزرگی انتخاب کنید. 2 قاشق غذاخوری کره را در ظرفی ذوب کنید. سیرهای خردشده را در کره تفت دهید تا طلایی شوند. برگ‌های اسفناج را اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید؛ هرچند وقت یک بار اسفناج‌ها را تفت دهید. پس از 4 تا 5 دقیقه آن‌ها را از ظرف خارج کنید. توجه داشته باشید درنهایت اسفناج‌های تفت داده شده آب نداشته باشند. اسفناج‌ها را به همراه پنیر ریکوتا، 2 قاشق چای‌خوری نمک و 1 قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه در کاسه‌ای بریزید.
  • قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌های ضخیم خردکنید. کره (5 تا 6 قاشق غذاخوری) را در تابه‌ای بزرگ روی حرارت متوسط گرم‌کنید. 2/3 قارچ‌ها را به کره اضافه کنید و آن‌ها را تا زمانی که نرم شوند تفت دهید. سپس 1/4 پیمانه عصاره سبزیجات را اضافه کنید و تا زمانی که تمام مایع بخار شود و قارچ‌ها بپزند، به حرارت دادن ادامه دهید. سپس قارچ‌های پخته‌شده را به کاسه‌ای منتقل کنید. و 2/3 جعفری‌های خردشده را با قارچ‌ها مخلوط‌کنید.

نوش جان!


امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید. میتوانید انواع دیگری از لازانیا را در مقاله همه جور لازانیا با قارچ پیدا کنید. برای تهیه قارچ خوراکی دکمه ای و صدفی به هاگ مارکت مراجعه نمایید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا