غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : لوبیا پلو با قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت لوبیا پلو با قارچ (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی قدیمی و لذیذ یعنی نوع خاصی از لوبیا پلو طبخ شده با قارچ رفته ایم. برای تبخ این لوبیا پلوی وگان بجای گوشت از قارچ استفاده می کنیم تا پروتئین غذا را تامین کنیم، از این رو یک غذای گیاهی است و برای افراد گیاهخوار هم مناسب می باشد. در ادامه با طرز تهیه این لوبیا پلوی جذاب و لذیذ همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. برنج: 5 پیمانه
  2. لوبیا و هویج پخته: 350 گرم
  3. مرغ: 350 گرم
  4. پیاز: 1 عدد بزرگ
  5. قارچ: 10 عدد
  6. سیب‌زمینی: 2 عدد
  7. رب گوجه‌فرنگی: 3 ق غ
  8. زردچوبه: 1 قم
  9. نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

مرغ ها را مکعبی بریده و در مقداری روغن تفت می‌دهیم تا رنگ آن تغییر کند. قارچ‌ها را هم خرد کرده و به مرغ اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب قارچ خشک شده و مرغ‌ها کمی بپزند. سپس پیاز نگینی خرد شده را هم اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا پیازها نرم شده و طلایی رنگ شوند. حالا ترکیب لوبیا سبز و هویج بخارپز شده را هم اضافه کرده و دوباره تفت می‌دهیم تا تمامی مواد باهم ترکیب شده و کمی سرخ شوند. نمک، فلفل فراوان و زردچوبه را هم زده و تفت می‌دهیم.

در پایان رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا بوی خامی رب هم گرفته شود. زیر حرارت را کم می‌کنیم تا مواد با حرارت ملایم بپزند و به روغن بیفتند. برنج را در قابلمه آبجوش ریخته و اجازه می‌دهیم تا به مرحله آبکشی برسد و بعد آبکش می‌کنیم کف قابلمه کمی روغن ریخته و سیب زمینی‌های ورقه شده را می‌چینیم. برنج و و مواد لوبیا پلو را یک در میان در قابلمه ریخته و در قابلمه دمی گذاشته و روی حرارت می‌گذاریم تا قابلمه داغ شده و بخار لوبیا پلو با مرغ و قارچ بلند شود. سپس زیر حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم تا برنج ما در مدت 45 دقیقه دم بکشد.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا