اخبار علمی حوزه قارچ

ماشروم، مخدری با عوارض فراوان

مجیک ماشروم یا قارچ جادویی یک روانگردان طبیعی

پیمایی گفت: یکی از علت‌های گرایش جوانان به ماشروم این است که این ماده مخدر بدون بو  و دود است و به همین خاطر می‌توان آن را به‌راحتی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیدین پیمایی روانشناس و درمانگر اعتیاد درباره عوارض استفاده از مخدر قارچ گفت:ماده مخدرقارچ یا ماشروم از گیاهی بنام مجیک ماشروم گرفته شده که دارای نام‌های متعددی از جمله: قارچ جادویی، قارچ مقدس، گوشت خدایان و .. است که با نام علمی سیلوسایبین ماشروم شناخته می شود.

او ادامه داد: مخدر ماشروم، قارچی چتری شکل حاوی ماده توهم زای سیلوسایبین و سیلوسین با خاصیت روانگردانی بالا است، این مخدر به محض ورود در سیستم گردش خون با تقلید از عملکرد سرتونین در مغز، باعث تغییر در آگاهی فرد می‌شود.

این روانشناس درباره نحوه اثر گذاری ماشروم گفت: این مخدر برای تاثیرگذاری بر روی سیستم بدن به سی دقیقه زمان نیاز دارد و بعد از دست یافتن به سرخوشی و نشاط حدود چهار تا شش ساعت در همین حال باقی می‌ماند که در این حالت ضربان قلب و فشارخون در فرد افزایش می‌یابد مردمک چشم‌ها گشادتر می‌شود و فرد احساس گرمای شدید و حالت گرگرفتگی را در خود دارد.

او درباره علت گرایش جوانان به این مخدر گفت: شاید یکی از دلایل گرایش به مصرف این نوع ماده مخدر این باشد که دارای بو و دود نیست و به راحتی می‌توان آن را مصرف کرد ،در ضمن راه‌های تشخیص آن از طریق روش‌های آزمایشگاهی سخت است البته می‌توان آن را در آزمایشگاه‌های مخصوص قارچ شناسی تشخیص داد، اما در آزمایشگاه‌های معمولی  با یک آزمایش ساده ادرار اعتیاد فرد به قارچ مشخص نمی‌شود.

پیمایی درباره عوارض این مخدر گفت: انقباض رگ‌ها و اختلال در کار کلیه‌ها، خواب آلودگی وسیع در فرد، آسیب‌هایی به دستگاه عصبی و سلول‌های خاکستری مغز، تاثیر مستقیم بر روی حواس بینایی، شنوایی و لامسه، در پاره‌ای اوقات هم استفاده افراطی از این قارچ سمی موجب دردشکم، اسهال، تهوع و مرگ از عوارض این مخدر است.

او در پایان گفت: موادمخدر توهم‌زا در دراز مدت تاثیرات غیرقابل جبرانی را به سیستم عصبی و خود مغز مصرف کننده وارد می‌کند و با توجه به این شرایط در کنار راه‌های تشخیص ابتلاء جوانان به این ماده مخدر صنعتی نیاز است که در خصوص مضرات این ماده مخدر بیشتر گفت و افراد مختلف را به آگاهی رساند تا بتوان قدمی در رهایی از مشکلات بوجود آمده برداشت.

5/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه

  1. بهت پیشنهاد میکنم یه تحقیق در مورد قارچ های سیلوسایبین در حوزه ی پزشکی و درمان انواع بیماری ها همچنین در حوزه روانپزشکی درمان افسردگی های حاد و موارد مقاوم به دارو بکنی در کشورهای توسعه یافته بکنی،
    آیدین پیمانی دیگه کیه همون اقای جهزیه نیست که نقشش عوض شده!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا