آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

خوراک ماهی با کاری و قارچ

دستور پخت خوراک ماهی حلوا با کاری و قارچ

غذای دریایی جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دستور پخت خوراک ماهی با کاری و قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این خوراک ماهی جذاب و خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

ماهی کوچک حلوا: ۶ عدد
قارچ: ۵۰۰ گرم
پودر کاری: ۱ قاشق سوپ‌ خوری
کره: ۱۰۰ گرم
آب‌لیمو: ۴ قاشق سوپ‌ خوری
رنده پوست نارنج: ۱ قاشق مرباخوری
سیر کوبیده نرم: ۱ قاشق مرباخوری
جعفری خرد شده: ۲ قاشق سوپ‌ خوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک ماهی حلوا:

ابتدا پوست ماهی‌ها را کنده، شکمشان را با قیچی چاک می‌دهیم و مواد داخل آن‌ها را خارج می‌کنیم، می‌شوییم و خشک می‌کنیم. سپس کمی نمک و فلفل و آب‌لیمو و کره آب کرده به داخل شکم ماهی‌ها و اطرافشان می‌مالیم تا مزه دار شوند.

حال قارچ ها را خورد کرده، پس از شستن، خشک می‌کنیم و با کمی نمک و فلفل و آب‌ لیمو در کره آب شده سرخ می‌نماییم. سیر و جعفری را داخل قارچ می‌ریزیم و یک تفت می‌دهیم؛ بعد ماهی‌ها را روی آن می‌چینیم. ۳ قاشق آب‌ لیمو را با ۲ تا قاشق روغن آب کرده و کمی نمک و فلفل و پوست نارنج رنده شده را مخلوط می‌کنیم و روی ماهی‌ ها می‌دهیم.

ظرف را روی پنجره آخر فر به طرف بالا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قرار می‌دهیم؛ باید آب ماهی کشیده شده اما خشک نشود. ظرف خوراک ماهی را بیرون می‌آوریم و در دیس می‌چینیم؛ کمی خامه یا کره آب کرده روی آن می‌دهیم. از قطعات انواع ماهی مثل شیر ماهی، شوریده، قباد و سنگسر به همین طریق می‌توان استفاده کرد.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای دریایی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا