غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : ماکارونی با قارچ و بلوچیز (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه ماکارونی با قارچ و بلوچیز

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای ایتالیایی پرطرفدار یعنی ماکارونی با قارچ و بلوچیز است. پاستا بیش از 350 مدل مختلف دارد که ماکارونی یکی از آنها می باشد. در این غذا از گوشت استفاده نشده از این رو یک غذای گیاهی محسوب شده و برای افراد گیاهخوار یا وجترین غذای مناسبی می باشد. طرز تهیه ماکارونی با قارچ و بلوچیز به صورت زیر می باشد.

مواد لازم:

گردو (خورد شده): ۱/۲ پیمانه
بلوچیز خورد شده (یا هر پنیر دیگر): ۱/۴ پیمانه
شیر کامل: ۱.۵ پیمانه
فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
جوز هندی: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
آرد کامل: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۲ قاشق غذاخوری
اسفناج: ۴ پیمانه
سیر رنده شده: ۳ حبه
پیاز خورد شده: ۱/۲ پیمانه
قارچ تازه: ۲۲۵ گرم
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
ماکارونی شکلی: ۴۵۰ گرم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه:

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. کف یک تابه مستطیل پیرکس را با روغن چرب کنید و کنار بگذارید. ماکارانی‌ها را در آب و نمک بپزید و آبکش کنید. سپس ماکارانی‌ها را داخل قابلمه بازگردانید. در یک تابه بزرگ، روغن را روی حرارت ملایم گرم کنید. قارچ‌ها، پیاز و سیر را اضافه کنید و تفت دهید. آن‌ها را ۵ تا ۷ دقیقه تفت دهید تا قارچ‌ها برشته و طلایی شوند. آن‌ها را مدام هم بزنید و سپس از روی حرارت بردارید.

در یک قابلمه متوسط، کره را روی حرارت ملایم آب کنید. آرد، جوزهندی و فلفل را اضافه کنید و ۲ دقیقه تفت دهید. شیر را اضافه کنید آن‌ها را تا زمانی روی حرارت قرار دهید که مایه غلیظ شود. سپس حرارت را کم کنید و بلوچیز و اسفناج خورد شده را اضافه کنید. هم بزنید تا پنیر آب شود.

مخلوط پنیر و قارچ‌ها را به ماکارانی اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط پاستا را در یک ظرف پیرکس بریزید و روی آن‌ها گردوی بوداده و خورد شده بریزید. ظرف را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا سطح پاستا کاملاً برشته شود.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا