خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

کم‌ خونی با قارچ درمان می یابد

بعضی از انواع قارچ‌ سرشار از آهن هستند

کم‌خونی یک نوع بیماری است که در آن مبتلایان به آن دارای سطوح پایین‌تری از آهن در خون دارند و در نتیجه به مشکلات گوارشی، کاهش عملکرد عصبی، سردرد و خستگی دچار می‌شوند. بعضی از انواع قارچ‌ سرشار از آهن هستند و می‌توانند درمان کم خونی با قارچ را به عنوان یک راه حل مکمل در نظر بگیرند.

میزان روزانه نیاز به آهن در یک فرد بالغ بالای ۲۰ سال  ۱۸ تا ۱۹ میلی گرم است. اگر در جدول ارزش غذایی ماده غذایی که  مصرف می‌کنید نوشته شده باشد که حاوی ۲ میلی‌گرم آهن است، یعنی این ماده غذایی ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به آهن را تامین کرده و مابقی ۹۰ درصد نیاز خود را باید در وعده‌های دیگر به بدن خود برسانید.

یک فنجان قارچ سفید پخته شده که در حدود 96 گرم وزن دارد، حاوی حدود 0.5میلی گرم یا 25 درصد DV است. یک فنجان قارچ صدفی نپخته حاوی 7 درصد DV بوده و قارچ‌های پورتوبلو و شیتاکه حاوی مقدار بسیار کمی آهن هستند.

به علاوه امروزه قارچ‌های مختلف را با مقدار آهن لازم غنی می‌کنند و آن را گاه تا 150% افزایش می‌دهند که این باعث می‌شود افراد از مراجعه به مکمل‌های آهن معدنی بی نیاز گردند. به عنوان مثال گونه‌ای از قارچ صدفی غنی شده با آهن هم اکنون با آهن 21.68 درصد در بازار عرضه می‌شود که این در مقایسه با سایر منابع گیاهی آهن که 5-8 درصد است یا از مکمل‌های آهن معدنی که 10-12 درصد هستند، رقم بسیار بالاتری به شمار می‌رود.

در ویدئوی زیر توضیحاتی را درباره درمان کم‌ خونی با قارچ ببینید:

خواص قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا