اخبار تولید قارچ سراسر کشور

مجتمع توليد و پرورش قارچ خوراكی روستای قورتان

ظرفیت این مجتمع تولیدی در سال ۳۰۰ تن قارچ دکمه ای است

در آینده نه جندان دور، در روستای قورتان بخش بن رود؛ بزرگ مجتمع توليد و پرورش قارچ خوراكی در شرق اصفهان احداث می‌شود.

تلاش جوانان، عامل موفقیت

پروانه احداث اولین و بزرگ‌ترین مجتمع تولید و پرورش قارچ خوراکی در بخش بن رود روستای قورتان به همت جوان فعال این روستا، صادر شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ، ابوالفضل باقری قورتانی یکی از جوانان فعال اقتصادی و همکاری مسئولان محلی و استانی، با تلاش و ممارست، پروانه احداث اولین و بزرگ‌ترین مجتمع تولید و پرورش قارچ خوراکی واقع در روستای قورتان از توابع بخش بن رود صادر شد.

نتیجه تلاش ۲ ساله

این جوان سخت‌کوش و باانگیزه  توانست باپشتکار و تلاش دوساله خود موفق به دریافت کلیه مجوزهای احداث مجتمع پرورش قارچ خوراکی شود و احداث این مجتمع توليد و پرورش قارچ خوراكی را در روستای قورتان به مساحت ۵ هزار مترمربع و زیربنای ۱۶۰۰ متر آغاز کرد.

ظرفیت واحد تولیدی

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی، ظرفیت این مجتمع تولیدی در سال ۳۰۰ تن است. لازم به ذکر است که این پروژه در خردادماه ۱۳۹۷ شروع به‌کار کرده و انتظار می‌رود که اشتغال ۲۰ جوان را فراهم آورد. همچنین با راه‌اندازی فاز دوم در سال ۱۳۹۹، ۱۰۰ نفر دیگر به بخش اشتغال وارد خواهند شد. با توجه به این توضیحات، امیدواریم تا با عنایت مسئولان بخش و منطقه، عملیات راه‌اندازی و شروع به‌کار این مجتمع هرچه سریع‌تر انجام شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا