اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

 مجوز راه‌اندازی کارگاه تولید قارچ گانودرما

صدور مجوز راه اندازی کارگاه تولید قارچ گانودرما در خراسان شمالی

به گزارش هاگ، مجوز راه‌اندازی کارگاه تولید قارچ گانودرما از سوی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، صادر شد. مدیر باغبانی این سازمان بیان داشت که: «در حال حاضر، مجوز لازم صادر شده و سرمایه‌گذار در حال طی کردن کارهای اداری و ایجاد زیرساخت لازم برای تولید این محصول است.»

وی با تاکید بر خواص دارویی قارچ گانودرما و فواید زیاد آن در درمان بیماریهای مختلف، تاکید کرد: «میزان تولید این محصول در این استان صفر است؛ چرا که در کشورهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و در وهله نخست برای تولید انبوه آن باید بازاریابی درستی صورت گیرد.»

بازاریابی محصولات قارچ یکی از مسائلی است که تولیدکنندگان ما همیشه با آن دست به گریبان هستند و متاسفانه برای آن قبل از تولید، برنامه‌ریزی و تحقیق نمی‌کنند. به همین دلیل علی رغم بیان محمد عفتی بر تاسیس 67 کارگاه تولید قارچ، 22 کارگاه غیرفعال بوه و تولیدکنندگان نتوانسته‌اند محصول خود را در بازار به درستی به فروش برسانند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر از تولید 1177 تن قارچ در این استان داد که عمدتا از نوع دکمه‌ای و صدفی است و عمدتا در داخل استان به مصرف می‌رسد و بخشی از آن یز به استان خراسان رضوی و تهران حمل میگردد. البته از استانهای شمالی هم به این خطه قارچ خوراکی دکمه ای وارد میگردد. 

وی تاکید کرد که فعالان حوزه تولید قارچ دکمه‌ای، به دلیل زود فساد شدن آن، با توجه به بازار فعالیت دارند و بسیاری از آنها در شرایط بالا رفتن هزینه‌ها و کاهش قیمت، اقدام به تولید نمیکنند. اما قارچ گانودرما متفاوت است. از این قارچ برای دمنوش و قهوه استفاده می‌شود و ماندگاری بالایی دارد. به همین دلیل در صورت توجه به بازار مصرف و ایجاد انگیزه در مصرف کنندگان برای خرید این نوع قارچ، امید می‌رود که بتوان سودآوری مطلوب و پایداری را ایجاد کرد. به همین دلیل صدور مجوز راه‌اندازی کارگاه تولید قارچ گانودرما انجام گرفته تا بتواند در راستای معیشت خطه مردم شریف خراسان جنوبی گام موثری بردارد.

منبع: ایسنا/خراسان شمالی


در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر درباره این ماده غذایی و دارویی ارزشمند میتوانید به مقالات زیر مراجعه نمایید.

برای تهیه این قارچ به فروشگاه هاگ مارکت مراجعه نمایید و در صورت تمایل به تولید با متخصصان ما در بخش مشاوره هاگ تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا