اخبار علمی حوزه قارچ

استفاده از مجیک ماشروم برای درمان اعتیاد به الکل !!!

به گزارش هاگ به نقل از نشریه ایندیپندنت: مطالعات جدید بر روی قارچ سیلوسایبین (Psilocybin) یا در اصطلاح عام مجیک ماشروم، نشان داده است که ماده ای دارویی فعال در قارچ جادویی وجود دارد که همراه با روان درمانی می تواند به افرادی که اعتیاد به الکل دارند، کمک کند که مصرف الکل را کاهش دهند یا حتی آن را ترک کنند. کارآزمایی بالینی برای آزمایش این دارو نشان داد که 2 دوز سیلوسایبین به همراه گفتار درمانی به افراد کمک می کند تا حدود 8 ماه پس از شروع درمان، نوشیدن الکل را کاهش دهند.

دکتر مایکل بوگنشوتز مدیر مرکز رواندرمانی دانشگاه لنگان نیویورک، گفت: اگر به چگونگی مهار خاصیت روانگردانی قارچ جادویی دست یابیم، قدرت درمانی زیادی خواهد داشت و اتفاق بزرگی خواهد افتاد.

این کارآزمایی شامل 93 بزرگسال بین 25 الی 65 سال بود که میانگین مصرف همه شرکت کنندگان 7 شات در هر بار نوشیدن بود. برای  نیمی از آنها سیلوسایبین و نیم دیگر آز آنها آنتی هیستامین که به عنوان دارونما عمل میکرد، تجویز شد و همه آنها در 12 جلسه گفتار درمانی شرکت کردند.

نتیجه این کارآزمایی این بود که مصرف الکل در 80 درصد از کسانی که سیلوسایبین یا قارچ جادویی دریافت کرده بودند به شدت کاهش یافت و کاهش مصرف در افرادی که آنتی هیستامین دریافت کرده بودند چشمگیر نبود.

در پایان این کارآزمایی بیش از 50درصد از افرادی که مجیک ماشروم دریافت کرده بودند نوشیدن الکل را به کلی کنار گذاشتند در حالیکه این رقم در کسانی که آنتی هیستامین دریافت کرده بودند کمتر از 25 درصد بود.

این دوره آزمایشات از سال 2014 تا چندی پیش که نتایج آن اعلام گردید زیر نظر بخش بهداشت دانشگاه لنگان نیویورک آغاز گردید و در طی این دوره 7 ساله محققانی از دانشگاه آلاباما و نیومکزیکو نیز در این طرح مشارکت داشتند. این دوره با تحقیقات جهانی بر روی درمان به کمک روانگردان هایی نظیر سیلوسایبین و کتامین، همزمان شد که سبب مطرح شدن بیشتر این تحقیقات در رسانه ها گردید.

پروفسور متیو جانسون از بخش روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه جان هاپکینز گفت که نتایج این مطالعه و تحقیقات مشابه در مورد سیلوسایبین و دیگر روانگردان هایی که با روش مشابه در مغز اثر می گذارند، مطابقت دارد و این روانگردان ها می توانند در درمان انواع مختلف اعتیاد موثر باشند.

برخی از شرکت کنندگان در این کارآزمایی، گفته اند که به تجربیات و نگرش مهمی دست یافته اند که ارتباط آنها با اعتیادشان را تغییر داده و کمک کرده تا راحت تر آن را کنار بگذارند.
دکتر بوگنشوتز در این رابطه بیان نموده که: تجربه هر شخص متفاوت است و به نظر می رسد که مغز افراد بسته به اینکه با چه موقعیتی مواجه شوند و چه چیزی از آن تجربه بخواهند، می تواند اثرات تجربه را تغییر دهد.
وی افزود: این روش درمانی (ترک اعتیاد) می تواند نتیجه بازی را تغییر دهد به گونه ای که تاثیر آن از هر درمان موجود دیگری بیشتر است و دوام بیشتری نیز دارد.

دکتر کریس استافر استادیار روانپزشکی در دانشگاه علوم بهداشت اورگان، گفت: علم نشان می دهد که تقریبا در تمام آزمایشات رواندرمانی کمک گرفته شده از سیلوسایبین یا مجیک ماشروم برای اختلالات مصرف مواد مخدر، تجربه های درونی و عرفانی با روند درمانی موثرتر در ارتباط مستقیم بوده است. وی در ادامه افزود: در نهایت ما هنوز نمی دانیم که این درمان دقیقا چگونه عمل می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا