اخبار علمی حوزه قارچ

مجیک ماشروم: تحولی در  آینده دنیای پزشکی (قسمت دوم)

آیا قارچهای جادویی واقعا برای درمان اضطراب مفیدند؟

تجربه استفاده از قارچ های جادویی برای درمان چند سالی است که مورد بحث و گفتگو در جوامع علمی است. بیمارانی که دچار افسردگی های حاد و غیر قابل درمان بوده‌اند، تجربه‌های خوبی را در مدت زمان محدود استفاده از این قارچ مطرح کرده‌اند. اما این که آیا عوارض این قارچ در دراز مدت قابل کنترل است یا خیر هنوز قطعی نیست. به همین دلیل استفاده از مجیک ماشروم در بسیاری از کشورها کماکان غیرقانونی است.

کلینیک Health Canada از جمله مراکزی است که بر روی اثرات قارچ جادویی بر افراد مطالعه میکند. متخصصان این مرکز تاکید دارند که مصرف آن همیشه باید تحت کنترل یک راهنما باشد تا ایمنی و سلامت فرد هنگام تجربه روانگردانی تضمین شود.

دکتر وربورگن که سالهاست رزیدنتی دانشکده پزشکی را به خاطر بی اعتمادی به مجموعه قرصهایی که باید به مریضها تجویز میکرد، ترک کرده است هم اکنون در این مرکز مشغول به کار است. او میگوید: «آنچه مولکول سیلوسایبین در مغز می‌کند، مثل راه‌اندازی مجدد کامپیوتر مغز انسان است. اگر شما یک نرم افزار را بیست و چهار ساعته هر روز هفته اجرا کنید، آیفون یا کامپیوتر شما، شروع به کند شدن می‌کند و عملکرد آن مختل می‌شود. اما اگر تمام نرم افزارهایی را که بازنشانی کرده‌اید ببندید، کامپیوتر سریع‌تر و کارآمدتر خواهد شد. کار این مولکول‎ ها هم همین است، آنها به طور موقت فکر ما را به حالت تعلیق در می‌آورند و به بخش‌های مختلف مغز ما اجازه می‌دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که معمولاً  به راحتی این کار انجام نمیشود.»

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا