اخبار علمی حوزه قارچ

مجیک ماشروم را به پزشکان بسپارید!

تحقیقات برای بررسی اثرات قارچ جادویی ادامه دارد

قارچ سیلوسایبین، که بیشتر به عنوان مجیک ماشروم (قارچ جادویی) شناخته می‌شود، و درباره مضرات و فواید احتمالی آن پژوهش های متعددی در جهان در حال انجام است، یکی از روش‌های درمانی برای حل مشکلات مربوط به گوارش بدن است که در اولین مرکز تحقیقاتی استرالیا برای اختلالات خوردن مورد بررسی قرار گرفته است.

مرکز تحقیقات و پژوهش اختلالات خوردن استرالیا با هدف کاهش بیماری تقریباً 1.2 میلیون نفر در استرالیا تشکیل شده که با اختلالات خوردن زندگی می‌کنند.

یکی از 9 پروژه کلیدی این مرکز که 25000 دلار کمک مالی دولت ایالتی دریافت کرده، به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا سیلوسایبین می‌تواند به رهایی افراد از افکار مخربی که درباره بدن خود دارند کمک کند یا خیر.

کلر فینکلشتاین، محقق، گفت: «در حال حاضر تحقیقات زیادی در مورد شرایط پیچیده سلامت روان مانند افسردگی و استرس پس از سانحه و [اختلال وسواس فکری جبری] در حال انجام است. اما ما مطالعه‌ای در مورد اختلال تصویر بدن و قارچ جادویی نداشته ایم، بنابراین این اولین بار است که در این باره پژوهشی انجام می‌شود.»

دولت فدرال 13 میلیون دلار در طول چهار سال در این مرکز سرمایه گذاری کرده تا درمان اختلالات خوردن را تغییر دهد، که نرخ مرگ و میر آنها در میان بالاترین‌ها برای هر بیماری روانی است. سارا مگوایر، مدیر مرکز گفت: «چندین مطالعه تأیید کرده‌اند که بی‌اشتهایی از نظر کشنده‌ترین بیماری‌های روانی در صدر فهرست استرالیا قرار دارد. و این غیرقابل قبول است و تحقیقات باید بر روی آن تمرکز شده و آن را تغییر دهد.»

دکتر مگوایر گفت که: «بی‌توجهی مداوم مربوط به اختلالات خوردن، و اعتقاد به اینکه این اختلالات عموما خودساخته یا بخشی از یک “سبک زندگی” هستند، سبب کمبود تحقیقات و بودجه شده است.»

این مرکز افراد گوناگونی را در خود جای داده و نمایندگان ملل و افرادی  متفاوتی در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا اثار مجیک ماشروم در آنها پژوهش شود. به عنوان مثال شانون کالورت می‌گوید “من یک پیشینه اختلال خوردن طولانی مدت، شدید و پایدار داشتم و فکر نمی‌کردم امروز اینجا باشم و این اتفاق را ببینم. من در سیستمی گیر کرده بودم که می گفت “ما نمی توانیم، ما برای اختلالات خوردن کاری انجام دهیم.”  و درمان به یک سرگردانی بزرگ برای من تبدیل شده و یک تجربه بسیار آسیب‌زا بود.”

شانون کالورت گفت: »من مطمئن است که از اختلال خوردن خود جان سالم به در نخواهد برد. من و خانواده‌ام برای پایان زندگی‌ من برنامه‌ریزی می‌کردیم، تا اینکه با تیمی آشنا شدیم که به افکار پریشان من توجه کردند و آن را در اولویت قرار دادند.» او گفت: «بسیار مهم است که افرادی با تجربیات متنوع منحصر به فرد خود بتوانند به اینجا بیایند و در تحقیقاتی که ما انجام می‌دهیم سهیم باشند.»

لیلانی داروین، رهبر بومیان و جزیره‌نشینان تنگه تورس گفت که بسیاری از جوامع بومی حتی از اختلال خوردن آگاه نیستند. او می‌گوید که باید با مردم بومی در مورد اختلالات خوردن گفتگوهای بیشتری صورت گیرد.

خانم فینکلشتاین گفت که این مرکز در زمانی افتتاح شد که بی نظمی در غذا خوردن بیش از هر زمان دیگری گسترده شده بود. او افزود: «پس از سال‌های سخت کوید 19، شیوع اختلالات خوردن بیش از دو برابر شد، این مرحله برای افرادی که تجربه‌ای در این زمینه را تجربه کرده‌اند، بسیار دشوار است. بنابراین نوع بودجه، بررسی گزینه‌های درمانی و قابل دسترس‌تر کردن درمان برای همه، درست مانند نور انتهای تونل است، و برای ما دسترسی به آن هیجان‌انگیز و امیدوارکننده است.»

هم اکنون امید است که مجیک ماشروم  بتواند نقش موثری در تولید داروهایی برای درمان اختلالات خوردن داشته باشد و مشکلات عمده این بیماران را که در بسیاری از موارد به مرگ منجر می‌شود را از بین ببرد.

اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری درباره پژوهش‌های انجام شده درباره مجیک ماشروم داشته باشید، توصیه می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

مجیک ماشروم: تحولی در  آینده دنیای پزشکی (4 قسمت)

استفاده از مجیک ماشروم برای درمان اعتیاد به الکل !!!

پژوهش روی مجیک ماشروم یا قارچ‌ های جادویی برای درمان افسردگی

و اگر به اطلاعاتی درباره فواید و مضرات آن علاقه‌مند هستید، مقالات زیر برای شما مفید خواهند بود:

مجیک ماشروم: مرگ تدریجی یک رویا

مجیک ماشروم، مخدری با عوارض فراوان

جوان ایرانی، در دام مصرف مجیک ماشروم با تورهای طبیعت گردی

اطلاعات بیشتر درباره چیستی قارچ جادویی نیز در این مقالات برای شما گردآوری شده است:

معرفی قارچ گلدن تیچر (golden Teacher)

مجیک ماشروم : چطور یک قارچ، جادویی می‌شود؟!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا