دانستنی‌ها درباره قارچ

مجیک ماشروم رونق گردشگری جامائیکا

جامائیکا در حال حاضر دارای حداقل چهار استراحت‌گا‌ه‌ها متمرکز بر سیلوسایبین است

مجیک ماشروم رونق گردشگری جامائیکا، سیلوسایبین موجود در “قارچ جادویی” یا مجیک ماشروم، به نقل از رویترز باعث رونق بسیاری از گردشگاه‌های جامائیکا شده است. آنها به عنوان تجربیات عرفانی و درمان استرس، کمپ‌های خاصی را طراحی کرده‌اند که موجی از گردشگران را به ویژه افرادی که در کشور خودشان با منع قانونی مصرف مجیک ماشروم مواجه هستند، به جامائیکا کشانده‌اند. به نظر می‌رسد این کشور با آزادسازی سیلوسایبین، به دنبال کسب درآمد فراوان و سودجویی از این موقعیت خاص است.

رونق گردشگری استراحتگا‌ه‌های جامائیکا با مجیک ماشروم

با وجود این که قارچ‌های حاوی ترکیب روان‌گردان سیلوسایبین، در بیشتر نقاط اروپا و ایالات متحده غیرقانونی هستند، ولی دولت جامائیکا هرگز این قارچ توهم‌زا را غیرقانونی اعلام نکرد؛ و هم اکنون سرمایه‌گذاران را برای ایجاد صنعت قارچهای روان‌گردان خود ترغیب می‌کند که طبق آمار می‌تواند تا 8 میلیارد دلار در جهان تا سال 2028 ارزش داشته باشد.

جامائیکا در حال حاضر دارای حداقل چهار استراحت‌گا‌ه‌ها متمرکز بر سیلوسایبین است که سه مورد از آنها در سال‌های اخیر افتتاح شده است، زیرا دولت به مصرف روانگردان‌ها و تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی در این بخش پرداخته است.

یک آژانس دولتی به نام  Jamaica Promotions Corporationکه فرصت‌های تجاری را ترویج می‌کند، روانگردان ها را راهی برای گسترش صنعت گردشگری کشور می‌داند.

گابریل هرون، معاون بازاریابی آژانس، در مصاحبه‌ای بیان داشته که این فرصت برای همه وجود دارد. البته او قول داده که این تجربه گردشگری خاص به احتمال زیاد با صنعت سلامت و تندرستی همسو خواهد بود.

در مایکو مدیتیشن، یکی از این استراحتگا‌ها در شهر ساحلی تریشر، در ساحل جنوبی جامائیکا، مهمانان برای یک تجربه یک هفته‌ای شامل سه جلسه دوز مصرف مجیک ماشروم، 23500 دلار می‌پردازند. دین 41 ساله که در کارولینای جنوبی زندگی می‌کند و در صنعت نرم افزار کار می‌کند، در این برنامه شرکت کرده و معتقد است این تجربه معادل ده سال گفتاردرمانی او اثر مثبت داشته است.

مجیک ماشروم رونق گردشگری جامائیکا
مجیک ماشروم رونق گردشگری جامائیکا

نحوه استفاده از مجیک ماشروم در استراحتگا‌ه‌های جامائیکا

استفاده از سیلوسایبین برای درمان بعضی از مشکلات سلامت روانی مانند اضطراب یا افسردگی توصیه شده هرچند که هنوز در آزمایشات بالینی مورد مطالعه است. به گفته مقامات بهداشتی ایالات متحده و کانادا، عوارض جانبی می‌تواند شامل وحشت، ترس، و حالت تهوع و همچنین واکنش‌های “فلاش بک” بعدی باشد به علاوه هنوز عوارضی که به زمان زیاد نیاز دارد شناسایی نشده است.

در طول جلسات مایکو مدیتیشن، بازدیدکنندگان بر روی تخت خواب یا تشک یوگا دراز می‌کشند و به موسیقی گوش می‌دهند. گروه‌های 12 نفره، عمدتاً آمریکایی، بعداً تجربیات خود را در یک محیط گروهی با درمانگران و مشاوران شرح می‌دهند.

جاستین تاونسند، مدیر عامل مایکو مدیتیشن،  که قارچهای جادویی خود را پرورش می‌دهد، بر روی کاهش استرس مخاطبان تاکید دارد.

مایکو مدیتیشن پس از مشورت با اعضای تیم، که شامل کارکنان دارای مجوز ایالات متحده است، در مورد دوز تصمیم می‌گیرد و بر اساس معیارهایی مانند وضعیت سلامت روان مشتری مقدار دوز لازم را تجویز میکند. تاونسند یکی از شرکت کنندگان می‌گوید: «کارکنان آموزش دیده‌اند تا علائم یک سفر بد را تشخیص دهند، و می‌توانند آنها را با یک لمس درمانی راهنمایی کنند.» او گفت: «این کاملاً باورنکردنی است، وقتی افرادی را می‌بینید که 20، 30 سال اضطراب داشته و تازه از بین رفته‌اند.»

دکتر متیو جانسون، استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز، در مصاحبه‌ای گفت که او معتقد است سیلوسایبین ممکن است با اجازه دادن به جریان افکار و احساسات مختلف طوری عمل کند که افراد از مشکلات روانی منفی از جمله افسردگی و اعتیاد رهایی یابند. هر چند که گفته وی هنوز اثبات نشده و در مراحل اولیه پژوهش و بررسی است.

 

مقدار سودآوری استراحتگا‌ه‌های جامائیکا با استفاده از مجیک ماشروم

استقبال دولت جامائیکا از داروهای روانگردان با دیدگاه محافظه‌کارانه مردمان این کشور مغایرت دارد. با این وجود در سال 2021، مقامات و رهبران تجاری در مونتگوبی گرد هم آمدند تا درباره فرصت‌های موجود در صنعت روانگردان‌ها و مجیک ماشروم بحث کنند. در آن گردهمایی فلوید گرین وزیر کشاورزی وقت و همچنین کارآفرینان موفق جامائیکا از جمله سدلا مارلی، دختر باب مارلی، خواننده رگی هم حضور داشتند.

شرکت تحقیقات بازار مستقر در هندوستان در جولای گذشته اعلام کرد که اگر چه مشخص نیست گردشگرانی که از این اقامتگاه‌ها بازدید می‌کنند، چقدر درآمد به جامائیکا واریز کرده‌اند، اما انتظار می‌رود بازار جهانی داروهای روان‌گردان تا سال 2028 از 3.6 میلیارد دلار در سال 2021 به 8.3 میلیارد دلار افزایش یابد.

گردشگری جامائیکا با مجیک ماشروم
استفاده از مجیک ماشروم در استراحتگا‌ه‌های جامائیکا

میزان ایمنی کاربرد مجیک ماشروم در استراحتگا‌ه‌های جامائیکا

کریس تافتون، وزیر بهداشت، در پاسخ به پرسش‌هایی درباره اطمینان از ایمنی مصرف‌کنندگان قارچ سیلوسایبین گفت: «پرداختن به این سؤالات سخت است جز اینکه بگوییم در حال حاضر این صنعت تنظیم نشده است و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد.»

در خارج از جامائیکا، هم بخشهایی از هلند، اسپانیا و کاستاریکا فعالان مجیک ماشروم ظاهر شده‌اند. البته در بخش قانونی، شرکت‌ها سیلوسایبین را به عنوان درمانی برای همه چیز از افسردگی گرفته تا بی اشتهایی و اختلال وسواس اجباری آزمایش می‌کنند.

از جمله فعالان این بخش، شرکت مراقبت از سلامت روان بریتانیایی COMPASS Pathways (CMPS.O) است که محصول آن در سال 2018 از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نام درمانی “پیش‌گامانه” را دریافت کرد. این نام نشان می‌دهد که FDA معتقد است این محصول روان‌گردان، یک نوع درمان است که احتمال بهبود قابل توجهی را نسبت به جایگزین‌ها نشان می‌دهد.

وینستون دی لا های، روانپزشکی که به عنوان سرپرست ارشد پزشکی جامائیکا خدمت کرده و در حال حاضر ریاست انجمن روانگردان کارائیب را بر عهده دارد، هشدار داده  که سیلوسایبین برای همه مناسب نیست و افراد مبتلا به اختلال دوقطبی یا اسکیزوفرنی قطعا باید از مصرف آن اجتناب کنند. اما او رژیم درمانی سیلوسایبین خود را برای بیمارانش دارد و معتقد است که می‌تواند مجیک ماشروم به افرادی که از افسردگی شدید رنج می‌برند و همچنین کسانی که نیاز به مراقبت پایان عمر دارند میتواند کمک کند.

وی معتقد است: «در حال حاضر نشانه‌های روشنی داریم و شواهد فزاینده‌ای در مورد میکرودوزینگ وجود دارد، و این مزایا شامل خلاقیت و تمرکز بیشتر است.

دانستنی‌ها درباره قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا