انواع قارچ سمی و نحوه تشخیص

مجیک ماشروم: مرگ تدریجی یک رویا

مجیک ماشروم با روح و جسم شما چه میکند؟

«قارچ های جادویی» یا مجیک ماشروم، قارچ هایی هستند که مواد توهم زایی مانند سیلوسایبین و سیلوسین دارند و مصرف آنها ممکن است باعث شود چیزهایی را ببینید، بشنوید یا احساس کنید که وجود ندارند؛ یا امکان دارد که اضطراب، ترس، حالت تهوع و انقباضات عضلانی همراه با افزایش ضربان قلب و فشار خون را تجربه کنید. در برخی موارد، مصرف قارچ جادویی می تواند منجر به «سفرهای بد (bad trip) » یا «فلش بک» شود.

تولید، فروش و نگهداری قارچ جادویی در اکثر نقاط جهان غیرقانونی است. اما بعضی از کشورها به دلیل مطالعاتی که در زمینه کاربردهای پزشکی داشته، استفاده از آن را تحت شرایطی مجاز کرده اند و یا حتی به کل آن را قانونی دانسته‌اند.

درباره قارچ جادویی

قارچ جادویی با بیش از 200 گونه مختلف، هزاران سال است که استفاده میشود. از آنجایی که بسیاری از این گونه‌ها شبیه هم هستند، تشخیص آن‌ها از هم سخت است و گاه ممکن است مردم آنها را با قارچ‌های سمی اشتباه بگیرند.

مواد فعال موجود در مجیک ماشروم، نوعی مواد شیمیایی به نام سیلوسایبین و سیلوسین است که این مواد به عنوان مواد روانگردان، در سطح بین المللی تحت کنوانسیون کنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد کنترل می‌شوند. در اکثر جوامع، فعالیت‌های مجیک ماشروم، مانند فروش، در اختیار داشتن و تولید، غیرقانونی است، مگر اینکه افراد از مجوزهای مخصوص برخوردار باشند. زیرا سیلوسایبین و سیلوسین موادی توهم زا هستند که اثراتی مشابه ال اس دی دارند. افرادی که از قارچ های جادویی استفاده می کنند دچار توهم و تغییر حالت هوشیاری میشوند که اثرات آن در عرض 15-45 دقیقه ظاهر می شود و معمولاً برای چهار تا شش ساعت باقی می ماند.

هنگام مصرف، اثرات قارچ جادویی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. علاوه بر این، قدرت قارچ جادویی می تواند بسیار متفاوت باشد. یک قارچ ممکن است دارای غلظت های متفاوتی از سیلوسایبین و سیلوسین در مقایسه با قارچ دیگر باشد و در نتیجه، اثرات قارچ جادویی کاملا به دوز و نوع قارچ مورد استفاده بستگی دارد.

نحوه مصرف مجیک ماشروم

قارچ جادویی که به صورت غیرقانونی فروخته می شود ممکن است به شکل قارچ خشک کامل یا پودر باشد. مردم ممکن است قارچ ها را به روش های مختلفی مصرف کنند، از جمله:

  • به صورت خام یا پخته
  • به صورت پودر آسیاب شده در چای یا مخلوط در یک نوشیدنی
  • استنشاق پودر قارچ
  • استعمال به صورت کپسول

اما به هر حال هرگز نباید به صورت داخل وریدی تزریق شود. گزارش های موردی درباره مضرات جدی مرتبط با تزریق داخل وریدی قارچ، از جمله شوک سپتیک و نارسایی اندام های چند سیستمی وجود دارد.

باید توجه داشت که سیلوسایبین و سیلوسین به صورت غیرقانونی به صورت پودر یا قرص یا کپسول تولید و به فروش می رسد، و در این شرایط مانند همه داروهایی که به طور غیرقانونی تولید می شوند، در آزمایشگاه کنترل و آزمایش نمی شوند و ممکن است حاوی مواد خطرناک دیگری باشند.

اثرات کوتاه مدت قارچ جادویی

استفاده از قارچ جادویی می تواند منجر به اثرات ذهنی و جسمی کوتاه مدت شود که در افراد مختلف بسته به میزان مصرف متفاوت است.

اثرات ذهنی

قارچ جادویی ممکن است باعث افزایش احساسات و حواس شود و افراد به طور موقت، احساس شادی و خلاقیت زیادی کنند. ممکن است زیاد بخندند یا بخندانند و احساس وضوح ذهنی و عاطفی را در هنگام مصرف تجربه کنند. قارچ جادویی همچنین می تواند توهم ایجاد کند و افراد را تحت تأثیر قرار دهد:

  • تحریف حس واقعیت (آنها چیزهایی را می بینند و می شنوند که وجود ندارد)
  • مخلوط کردن حواس خود (آنها معتقدند که می توانند موسیقی ببینند یا رنگ ها را بشنوند)
  • تغییر حس زمان رویدادها

برخی از اثرات منفی ذهنی مصرف قارچ جادویی عبارتند از:

  • تغییرات در خلق و خوی
  • سبکی سر
  • اضطراب و حملات پانیک
  • سردرگمی و سردرگمی
  • ترس یا پارانویا

اثرات فیزیکی

مصرف قارچ جادویی می تواند تولید کند:

  • بی حسی به خصوص در صورت
  • افزایش ضربان قلب و فشار خون
  • خشکی دهان، (گاه منجر به حالت تهوع و استفراغ)
  • ضعف و انقباض عضلانی، یا تشنج
  • رفلکس های اغراق آمیز
  • عرق کردن و درجه حرارت بالا بدن، اغلب همراه با تب و لرز
  • از دست دادن کنترل ادرار

اثرات طولانی مدت مجیک ماشروم

در حال حاضر، هیچ مطالعه ای اثرات طولانی مدت استفاده مکرر از قارچ جادویی را ارزیابی نکرده است. تحقیقات بیشتری در مورد عوارض جانبی طولانی مدت و ماندگار قارچ جادویی مورد نیاز است. اما گزارش شده است که افراد مدت ها پس از مصرف قارچ می توانند تغییرات شخصیتی و همچنین فلاش بک را تجربه کنند.

خطرات مربوط به استفاده از قارچ جادویی

آنچه معمولاً به عنوان “سفر بد” شناخته می شود ممکن است رخ دهد، به ویژه در دوزهای بالا. این تجربیات ممکن است ترسناک باشند و ممکن است شامل پارانویا، از دست دادن مرزها و احساس تحریف شده از خود باشند. اختلال در قضاوت در طول این “سفرهای بد” ممکن است منجر به رفتارهای مخاطره آمیز شود که ممکن است منجر به صدمات تروماتیک یا حتی مرگ شود.

در موارد خاص، کاربران ممکن است رویدادهای روانگردان مکرر یا بیش از حد شدید را تجربه کنند که ممکن است باعث “فلاش بک” ناگهانی شود، یعنی تجربه قبلی را دوباره زنده کند. استفاده از قارچ جادویی با موادی مانند حشیش، آمفتامین ها، الکل و غیره، خطر عوارض جانبی جدی و عوارض جانبی را افزایش می دهد.

برای افرادی که مستعد یا مبتلا به شرایط روانپزشکی خاصی هستند، ممکن است خطر عوارض جانبی بالا باشد. برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی، اثرات کوتاه مدت مانند افزایش فشار خون و ضربان قلب به طور بالقوه می تواند مضر باشد.

اختلالات مصرف مواد و ترک مجیک ماشروم

شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد افراد می توانند از نظر جسمی یا روانی به قارچ های جادویی وابسته شوند. با این حال، تحمل اثرات دارو با مصرف منظم امکان پذیر بوده و ممکن است طی چند روز استفاده مداوم رخ دهد. در این حالت، حتی مقادیر بالای دارو دیگر اثر مطلوب را ایجاد نخواهد کرد.

کاربردهای درمانی بالقوه سیلوسایبین

در حال حاضر، هیچ محصول درمانی تایید شده حاوی سیلوسایبین یا جاهای دیگر وجود ندارد. البته مقالاتی درباره اثرگذاری آنها در مصارف پزشکی ارائه شده که هنوز باعث نشده محصول خاصی که بر پایه قارچهای جادویی باشد، تولید گردد.

شرکتها و کشورهای مختلف، مشغول فعالیت در این زمینه برای بهره وری از مجیک ماشروم ها در تولید داروهای مناسب برای اعصاب و تولید انواع آرام بخشها هستند که هنوز آغاز راه محسوب میشود.

با قارچ های سمی در هاگ آشنا شوید.
4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا