دانستنی‌ها درباره قارچ

محصولات چرمی تولیدشده از قارچ در خدمت طراحان مد لباس

تولید چرم از قارچ

طبق گفته‌های کارشناسان، میلو که یک ماده نوظهور و بدست آمده از میسلیوم موجود در قارچ ها و ترکیب آن با چوب است که از نظر شکل ظاهری و لمسی، بسیار نزدیک به پوست حیوانات است و حاصل تحقیقات یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی است. همه برندها توافق کرده اند به عنوان بخشی از تجارت کنسرسیوم تازه ایجاد شده، برای کمک به ارتقا توانایی‌های تولید محصولات چرمی خود از Milo استفاده نمایند. برنامه کنسرسیوم ایجاد یک زنجیره تامین چرم وگان (گیاهی) است که به تولیدکنندگان امکان می‌دهد تا در مقیاس تجاری لباس‌های مناسبی را تولید کنند.

جیمی بینبریدج گفت: “آنچه که ما سعی داریم با Milo انجام دهیم گسترش آن فراتر از این است که یک ماده بیومتری و یکبار مصرف باشد، هدف ما این است که از آن ماده‌ای بسازیم که میلیون‌ها نفر هر روز آن را بپوشند. پس از آنکه طی سال‌های اخیر تعدادی از برندها و حتی هفته‌های مد کاملا از استفاده از خز و پوست حیوانات خارج شدند، ممکن است گام بعدی چرم وگان (چرم گیاهی) به عنوان محصولی که گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند و منابع طبیعی محدودی مصرف می‌کند باشد.”

تولید چرم از قارچ

 

چهار برند حاضر در این کنسرسیوم، در ازای سرمایه گذاری خود از حقوق انحصاری استفاده از جایگزین مبتنی بر قارچ در Bolt Threads برخوردار خواهند بود و انتظار می‌رود اولین محصولات در سال ۲۰۲۱ وارد قفسه‌های بازار شوند. این انجمن امیدوار است که در نهایت این سرمایه گذاری اولیه باعث شود Milo به سرعت و با کارآیی سایر مواد موجود در بازار تولید شود.

این کنسرسیوم متشکل از ترکیبی استراتژیک از برندهای لوکس و برند های لباس‌ ورزشی است. ماده Milo می‌تواند ظاهر و احساس چرم سنتی را در طیف وسیعی از رنگ‌ها و بافت‌ها تکرار کند و به محصولات چرمی از کفش گرفته تا کیف و کت تبدیل شود. میلو با تغذیه سلول‌های میسلیوم قارچ با خاک اره و سایر مواد آلی و سپس قرار دادن آن‌ها روی حصیرهای مربع شکل برای رشد ایجاد می‌شود.

رشد آن‌ها در یک محیط به وسیله کفی که در آن رطوبت و دما کنترل می‌شود، انجام می شود. از طریق پردازش و پرداخت بیشتر، تارهای قارچ به یک ورق از مواد مشابه چوب پنبه، اما بسیار نازک‌تر و انعطاف پذیرتر تبدیل می‌شود، سپس در همان دباغی‌هایی که روی پوست حیوانات انجام می‌گیرد رنگ می‌شود. این فرآیندها معمولاً شامل مواد شیمیایی مضر مانند کروم است که می‌تواند منجر به آلودگی فاضلاب شود و اثرات غیرمستقیم بر سلامتی کارگران داشته باشد.

 

تمامی دانستنی ها در مورد قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا