دانستنی‌ها درباره قارچ

تولید محصولات چرم بدون استفاده ازحیوانات

چرم ساخته‌ شده اصلاً شبیه چرم مصنوعی نیست

تولید محصولات چرم بدون استفاده ازحیوانات، بسیاری از افراد نه‌تنها گیاه‌ خوار هستند بلکه از محصولات تولیدی از حیوانات نیز استفاده نمی‌کنند، به همین منظور شرکت “میکوورکز” (MycoWorks) با استفاده از الیاف قارچ و چوب و محصولات کشاورزی، محصولات چرم دوست دار محیط‌ زیست و طبیعت را تولید کرده است.

این شرکت می‌گوید از آنجا که محصول این شرکت از الیاف طبیعی ساخته می‌شود، چرم ساخته‌ شده اصلاً شبیه چرم مصنوعی نیست بلکه ارگانیک،‌ مشابه چرم طبیعی و با خاصیت چرم حیوانی است.

الیاف موجود در قارچ، میسیلیوم نام دارد و شبکه‌های زیر زمینی قارچ‌ها را می‌سازد. شرکت Mycoworks معتقد است دوام این ماده ارگانیک به‌اندازه‌ای بالا است که می‌تواند در ساخت مبلمان و حتی در مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد.

دوام، مقاومت در برابر آب و رنگ ماده تولیدی، مهندسی‌ شده و نه‌ فقط برای افرادی که از تولیدات حیوانی استفاده نمی‌کنند مناسب است، بلکه دارای کربن خنثی، ارگانیک، بدون مواد شیمیایی، زیست تجزیه‌ پذیر و بسیار مقاوم است. تولید محصولات چرم بدون استفاده ازحیوانات در دنیای امروز درحال گسترش است. مقرون به صرفه بودن یکی از مزایای این طرح بشمار می آید. چرم های تولید شده با مسیلیوم قارچ قابل بازیافت در طبیعت هستند.

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا