اخبار عمومی و گزارش

چهارمین کنگره قارچ شناسی ایران

کنگره قارچ شناسی در ساری

“چهارمین کنگره قارچ شناسی ایران، شهریور ۹۸” در تاریخ 4 الی 6 شهریور 1398 توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، انجمن قارچ شناسی ایران در شهر ساری – دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می گردد.

محورهای چهارمین کنگره قارچ شناسی ایران شامل ارائه دستاوردهای جدید علمی درزمینه تنوع زیستی قارچ‌ها ارائه دستاوردهای جدید علمی در زمینه سیستماتیک، تنوع ژنتیکی و بیوتکنولوژی قارچ‌ها و همچنین ارائه نتایج پژوهش‌های انجام‌ شده در زمینه عوامل قارچی بیمار گر (گیاهی، پزشکی و دامپزشکی)، مهار زیستی، همزیست گیاهی جانوری و گلسنگ‌ها و ارائه نتایج پژوهش‌های انجام‌ شده در زمینه قارچ‌های خوراکی، صنعتی و داروئی است.

در این کنگره رییس چهارمین کنگره قارچ‌شناسی ایران در چهارمین کنگره قارچ‌شناسی که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد بابیان اینکه ۲ نوع قارچ بیماری‌گر گیاهی و انسانی در عرصه‌های طبیعی رویش دارند، گفت: محققان گیاه‌پزشکی به دنبال نقش مفید و مضر قارچ‌ها در ایران هستند.

محققان به دنبال نقش مفید و مضر قارچ‌ها
محققان به دنبال نقش مفید و مضر قارچ‌ها
همچنین می‌توانید جزئیات پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران را نیز مطالعه نمایید.

محققان به دنبال نقش مفید و مضر قارچ‌ها

به گزارش خبرگزاری هاگ- “علی‌اکبر خداپرست” ضمن بیان اینکه دانش قارچ‌شناسی در ایران از پشتوانه بسیار خوبی برخوردار است، اظهار داشت: انجمن قارچ‌ شناسی حدود ۱۰ سال است که تشکیل‌شده و در این مدت موفق به شناسایی و ثبت ۳ هزار گونه قارچ در کشور شده است.

وی در ادامه، بابیان اینکه بسیاری از قارچ‌ها باعث ایجاد بیماری بر روی گیاهان می‌شوند، گفت: بسیاری از سازمان‌ها، ادارات و وزارت جهاد کشاورزی از این نوع قارچ‌ها خسارت‌دیده‌اند و تلاش می‌کنند با اجرای برنامه‌های ویِژه‌ای درزمینه مدیریت بیماری‌ها خسارت این گونه‌ها را کاهش دهند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا