کارآفرینی در حوزه قارچ

مدرسه‌ آموزش تولید قارچ خوراکی

دانش آموزان مدرسه عشایری شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند و کار تولید و کارآفرینی یاد می‌گیرند

مدرسه‌ آموزش تولید قارچ خوراکی، دانش‌آموزان مدرسه عشایری شبانه‌روزی شهدای وردشت شهرستان سمیرم در کنار تحصیل، کارآفرینی و تولید می‌کنند تا از همان دوران نوجوانی با محیط کار و مهارت برای کارآفرینی در آینده آشنا شوند.

تقویت فرهنگ کار، تلاش، تعاون و مسؤولیت‌پذیری، آشنایی و آموزش دانش‌آموزان در زمینه مشاغل و حرفه موردعلاقه آنان، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای خوداشتغالی فارغ‌ التحصیلان مدارس از جمله اهداف طرح مهارت‌ آموزی در مدارس است.

قمر نادری مدیر مدرسه شبانه‌روزی شهدای وردشت در گفتگو با فارس گفت: دانش آموزان در مدرسه عشایری شبانه‌روزی شهدای وردشت هم تحصیل می‌کنند و هم کار تولید و کارآفرینی یاد می‌گیرند.

نادری بیان کرد: علاوه بر اینکه در این کارگاه تولیدی مدرسه دانش آموزان باکار آفرینی و کارهای تولیدی آشنا می‌شوند درآمد حاصل از فروش محصولات صرف هزینه‌های جاری مدرسه می‌شود.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی شهدای وردشت خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این کارگاه‌های تولید یاد می‌گیرند علاوه بر تحصیل با حرفه‌های تولیدی آشنا شوند و این آموزه‌ها را به خانواده خود منتقل کنند.

وی در خصوص مدرسه‌ آموزش تولید قارچ خوراکی افزود: سال گذشته درآمد حاصله برای آموزشگاه از تولید قارچ ، گل محمدی و محصولات گلخانه‌ای ۳۰ میلیون تومان بود که در سال جاری با توجه به بالا رفتن کیفیت محصول پیش‌بینی می‌شود ۶۰ میلیون تومان برای مدرسه درآمد کسب کنیم.

نادری اظهار کرد: کیفیت محصولات سالم و ارگانیک این مدرسه متقاضی زیادی دارد و تولیدات در بازارهای شهرستان و بین خانواده دانش‌آموزان و معلمان به فروش می‌رسد.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی شهدای وردشت تصریح کرد: در این هنرستان کاردانش رشته‌های فنی و حرفه‌ای از جمله گل‌دوزی، خیاطی و کامپیوتر هم به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

منبع: فارس , iribnews

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا