اخبار عمومی و گزارش

مراقبت از سفره مردم با پرورش قارچ

جزئیات توسعه اشتغال روستایی با برنامه‌ریزی بسیج

به گزارش هاگ از فارس نیوز، معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج با کمک مردم به اشتغال‌زایی در پروژه‌هایی مانند مزرعه پرورش ماهی، پرورش قارچ و سایر رشته‌های کشاورزی در مناطق روستایی و محروم کمک می‌کند، گفت: ما در بسیج اعتقاد جدی به ایجاد شغل‌های خانگی برای روستائیان و مناطق محروم و همچنین مراقبت از سفره مردم داریم.

سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین با اشاره به مراقبت از سفره مردم با پرورش قارچ و سایر زمینه‌های کشاورزی در مورد طرح‌های بسیج برای اشتغال‌زایی به ویژه در مناطق روستایی اظهار داشت: اولویت قرارگاه جهادی، علمی و قرارگاه اقتصادی مقاومتی، بحث اشتغال است، در قرارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد فرصت‌های شغلی دنبال می‌شود و ما در بسیج اعتقاد جدی به ایجاد شغل‌های خانگی برای روستائیان و مناطق محروم و همچنین مراقبت از سفره مردم داریم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمود؛ سفره مردم نباید کوچک شود.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج گفت: یکسری پروژه‌های کلان مانند آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری، همچنین به مناطق محروم و مناطق آزاد دنبال می‌شود. گرچه پروژه‌های بزرگ مانند احداث پتروشیمی یا نیروگاه نیازمند بودجه کلان و زمان‌بر است، در عین حال اشتغال هم ایجاد می‌کند، اما پروژه‌هایی که بسیج دنبال می‌کند عمدتا پروژه‌های کوچک و اشتغال‌زا است.

سردار معروفی گفت: به عنوان مثال پروژه‌های پرورش دام سبک و سنگین، احداث مرغداری، مزرعه پرورش ماهی، زنبورداری، پرورش قارچ و سایر رشته‌های کشاورزی برای اشتغال روستائیان اجرا می‌شود. همچنین صنایع دستی مانند قالی‌بافی، گلیم‌بافی برای ایجاد اشتغال خانگی و روستایی دنبال می‌شود. بسیج هم به متقاضیان تسهیلات می‌دهد، البته تسهیلات با کمک منابع خود مردم و از طریق صندوق‌ قرض‌الحسنه مردمی پرداخت می‌شود که بسیج نقش تسهیل‌گر و راهنما دارد.

وی گفت: امسال هم در طرح پنل‌های خورشیدی کارهای بزرگی انجام شده و مردم در روستاها با نصب پنل‌های خورشیدی هم از نظر برق خودکفا می‌شوند و هم درآمدی برای خانوار ایجاد می‌شود.

سردار معروفی ادامه داد: موضوعاتی که براساس نیاز جامعه هدف و مناطق محروم و روستایی دنبال می‌شوند، در هماهنگی با دولت پیگیری می‌شود و امسال بهتر از سال قبل هماهنگی انجام شده است و  تلاش می‌شود سال 1402 با برنامه بهتری این موارد اشتغال‌زا در مناطق روستایی و محروم دنبال شود.

وی همچنین اظهار داشت:‌ طرح‌های بسیج برای اشتغال خانگی ادامه دارد و در راستای جهاد اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی و همچنین توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی که منجر به اشتغال مردم می‌شود، دنبال می‌شود و نمی‌گذاریم این روند ضعیف شود.

معاون هماهنگی بسیج مستضعفین تأکید کرد: محور همه کارهای بسیج، حرکت‌های جهادی و مردمی است که پایه کار مردم هستند و منابع را هم مردم می‌آورند و بسیج فقط آموزش، تسهیل‌گری و هماهنگی انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، بیش از 28 هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در روستاها با راهنمایی و تسهیل‌گری کارشناسان بسیج راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از 5 هزار میلیارد تومان منابع به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال به خود اعضای این صندوق‌ها پرداخت شده است که این صندوق‌ها به هیچ‌وجه دولتی نبوده و با منابع مردمی و برای هدف ایجاد اشتغال پرداخت شده است.


5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا