آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

مربای قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه مربای قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ ، این بار سراغ طرز تهیه یک مربای تهیه شده از قارچ رفته ایم که میتواند صبحانه ای مقوی و سالم را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد. برای درست‌ کردن مربای قارچ خوشمزه مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم:
  • زعفران (آب‌شده): ۲ قاشق غذاخوری
  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • شکر: ۷۵۰ گرم
  • پودر هل سبز: ۱ قاشق مرباخوری
  • آب‌ لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

قارچ‌ها را بشویید و بعد داخل ظرفی که با آب‌ نمک خیلی رقیق پرشده قرار بدهید و نیم ساعت صبر کنید تا کثیفی‌های قارچ  کاملاً خارج شود. بعد قارچ‌ها را بشویید و داخل یک ظرف آب بریزید و قارچ‌ها را نهایتاً ۸ دقیقه بجوشانید و بعد آبکش کنید و ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کاملاً قارچ‌ها خشک شوند.

حالا قارچ‌ها را اگر می‌خواهید خورد کنید و یا همان‌طور کامل داخل یک ظرف دربدار گذاشته و لابه‌لای آن شکر اضافه کنید. (یعنی یک لایه قارچ و یک لایه شکر) بعد درب ظرف را بگذارید و ۳ ساعت ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا شکر به خورد قارچ رود و قارچ‌ها نیز کمی آب بیندازد. بعد از گذشت زمان مواد را روی شعله ملایم گاز قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا مربا قوام بیاید.

در آخر هنگام قوام گرفتن زعفران و پودر هل سبز را هم به مربای قارچ اضافه می‌کنیم و وقتی خواستیم مربا را از روی حرارت برداریم چند ثانیه قبل آن آب‌ لیمو راهم اضافه می‌کنیم.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این مربای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا