جهاد کشاورزی

مردم از قارچ‌های تولیدی مجاز و لیبل دار استفاده کنند

نگران مصرف قارچ‌های تولیدی در مراکز معتبر نباشید

مردم از قارچ‌های تولیدی مجاز و لیبل دار استفاده کنند. عدلی با اشاره به این مطلب که در استان ۹ واحد پرورش قارچ خوراکی فعال بوده و سالانه بیش از ۵۰۰۰ تن قارچ در این واحدها تولید می‌شود؛ از مردم خواست نگران مصرف قارچ‌های تولیدی در مراکز معتبر نباشند.

ظرفیت تولید قارچ استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی صداوسیما مرکز اردبیل، این مقام مسئول در ادامه توضیحات خود، با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان با رعایت کلیه موازین و رعایت استانداردهای لازم محصولات خود را روانه بازار می‌کنند، اضافه کرد: سالن‌های پرورش قارچ قادرند سالانه ۵ هزار و ۶۵۸ تن قارچ در استان تولید کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص صادرات این استان گفت: این میزان تولید علاوه بر تأمین نیاز استان به دیگر استان‌های هم‌جوار و کشورهای هدف نیز صادر می‌شود.

چالش‌های پیش رو

عدلی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با توجه به آخرین شرایط پیش روی این صنعت در کشور و مشکلات پیش‌آمده در طی روزهای اخیر و مسمومیت مردم در اثر مصرف قارچ‌های غیرخوراکی که به‌صورت خودرو و اکثراً سمی در طبیعت می‌رویند اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: از مردم و مصرف‌کنندگان خواستاریم از جمع‌آوری و تغذیه این‌گونه قارچ‌ها خودداری کنند و از قارچ‌های خوراکی که در فروشگاه‌ها و مراکز معتبر استان توزیع می‌شود استفاده کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا