اخبار صنعت قارچحوادث صنعت قارچ

مردم خوی: چشم انتظار همدلی ما

جای خالی صنف قارچ در کنار مردم زلزله دیده خوی

در این روزهای سرد زمستانی که دمای هوای خوی به 8 درجه زیر صفر می‌رسد، مردم زلزله‌زده خوی آواره در چادرها و ماشین‌ها و کنج دیوارها و خیابان‌ها شب را به روز می‌رسانند و هنوز از بهت آنچه بر سر زندگی آرامشان آمده است بیرون نیامده‌اند.
شنبه ۸ بهمن زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۲۱:۴۴، شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند؛ و سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۸۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستای شهرستان خوی شد و تاکنون یک هزار و ۱۶۷ مصدوم و ۳ فوتی داشته است.
زلزله خوی
چشم‌انتظاری مردم خوش برای یاری
در این میان علاوه بر نقش همیشگی نهادهای دولتی و سازمان هلال احمر، بسیاری از مردم ایران به عادت همیشگی خود دست یاری به سوی مردم خوی دراز کردند و نشان دادند هنوز هم در هر شرایطی یار و همراه هم هستند. موسسات خیریه، اصناف و افراد محبوب و مردمی نیز هر چه در توان داشتند به سوی خوی ارسال کردند.
هم اکنون فرصتی نیکو است که صنف شریف تولید و پرورش قارچ خوراکی نیز به میدان بیاید و نشان دهد که دوشادوش مردم این مرز و بوم در هر شرایطی ایستاده و آماده همکاری و همدلی است. امروز را صنف تولید قارچ باید زمان مهرورزی و معرفی مردمی بودن این صنف در لحظه‌های دشوار زمان، بداند و به یاری هم‌وطنان عزیزمان بشتابد.
مردم زلزله‌زده‌ی خوی
مردم زلزله‌زده‌ی خوی
بسیار سزا و شایسته است که صنف قارچ به عادت مالوف خود، پیش قراول صنایع کشاورزی کشور گردد و با ارسال محموله لوازم گرمایشی، چادر، پتو، خوراک، لوازم بهداشتی، کنسروهای غذایی، قارچ خوراکی و محصولات صنایع تبدیلی وابسته برای زلزله زدگان خوی، آنان را در این روزهای سرد یاری کند.
به یاد داریم که قبلا نیز با ارسال کمک‌های توزیع‌کنندگان قارچ خوراکی به هم‌وطنان زلزله‌زده کرمانشاه صنف مردمی تولید قارچ خوراکی کشور دوشادوش در کنار مردم بود و نام خود را در اذهان آن سرزمین به نیکی حک کرد.
جای خالی صنف تولید قارچ خوراکی در کنار مردم زلزله زده خوی
قطعا چنین اقدامات همدلانه‌ای در شرایط بحرانی کشور، در خاطر مردم قدردان این سرزمین خواهد ماند و نام قارچ خوراکی در دل و جان آنان رسوخ خواهد کرد، که این از هر تبلیغات میدانی و بیلبوردی ماندگارتر و اثرگذارتر است.
در این میان نقش تشکل‌های صنفی برای هماهنگی و سودهی اعضای خود، بسیار پررنگ و حائز اهمیت است تا چنین جریانات انسان‌دوستانه‌ای را فرهنگ‌سازی نموده و آنان را هم در ایفای رسالت اجتماعی خود و هم در شناساندن صنعت قارچ به تمامی مردم ایران در همه جای این سرزمین عزیز، مدیریت کند.
سامانه هاگ آمادگی خود را برای هرگونه همیاری و اطلاع رسانی در زمینه کمک به خواهران و برادران چشم انتظارمان در خوی اعلام می‌دارد و پیشاپیش از همدلی شما همکاران محترم صنف تولید قارچ خوراکی کشور صمیمانه جهت این اقدام همدلانه و انسانی سپاسگزار است.
مردم خوی چشم‌انتظار کمک‌رسانی
مردم خوی چشم‌انتظار کمک‌رسانی
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا