آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : مرغ سرخ شده با سس قارچ

آشپزی با قارچ: طرز تهیه مرغ سرخ شده با سس قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم مرغ سرخ شده با سس قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید. سس قارچ برای بسیاری از غذاها از جمله استیک گوشت و مرغ یا شنیسل و انواع غذاهای گوشتی استفاده میشه. پس همراه ما باشید با ویدیوی طرز تهیه مرغ سرخ شده با سس قارچ خوشمزه.

مواد لازم برای تهیه مرغ سرخ شده:
  1. سینه مرغ: 2 عدد
  2. روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
  3. پیاز متوسط: 1 عدد
  4. سیر: 2 حبه
  5. آویشن: 1/2 قاشق چایخوری
  6. پودر سبزیجات معطر:1 الی 2 قاشق غذاخوری
  7. نمک و فلفل: به مقدار لازم
 مواد لازم برای تهیه سس قارچ:
  1. قارچ: 250 گرم
  2. خامه: 3/4 پیمانه
  3. سس سویا: 1 قاشق غذاخوری
  4. آرد ذرت: 1 قاشق غذاخوری
  5. کره: 1 قاشق غذاخوری
  6. روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
  7. نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ سرخ شده با سس قارچ:

فر را روی حرارت 450 درجه فارنهایت از قبل گرم‌کنید. هر سینه مرغ را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. روی سینه‌های مرغ نمک و فلفل و نیز سبزیجات معطر بپاشید. در این میان، در یک تابه، پیاز را در روغن‌زیتون تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود. تکه سینه مرغ را به تابه اضافه کنید و هر طرف آن‌ها را 1 الی 2 دقیقه سرخ‌کنید. مرغ‌ها را درون یک ظرف آلومینیومی قرار دهید و روی آن پودر آویشن و سیر خردشده بریزید. روی ظرف آلومینیومی را بپوشانید و آن را در فر به مدت 10 دقیقه حرارت دهید. در این میان، در یک تابه جداگانه، قارچ‌ها را درون روغن‌ زیتون، همراه بانمک و فلفل تفت دهید تا طلایی‌رنگ شوند.

خامه و سس سویا را به قارچ اضافه کنید و با حرارت کم به پختن ادامه دهید. کره و آرد ذرت را باهم مخلوط‌ کنید و به‌آرامی آن را وارد مخلوط قارچ کنید. سس را به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که غلیظ شود حرارت دهید.

سپس سس را به غذا اضافه کرده و خوراک مرغ سرخ شده با سس قارچ را در کنار سیب زمینی سرخ شده سرو نمایید.

نوش جانتان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن مرغ سرخ شده با سس قارچ خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید. در مقاله انواع سس قارچ میتوانید با انواع دیگر سس قارچ نیز آشنا شوید.

اگر مایل به تهیه انواع مختلف قارچ دکمه ای، صدفی، شیتاکه، یا هر نوع قارچ اگزوتیک دیگری هستید به  هاگ مارکت  مراجعه نمایید و با سرعت بهترین قارچها را تهیه کنید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا