اخبار تولید قارچ سراسر کشور

مرودشت دومین تولیدکننده قارچ استان فارس

پس از اخذ مجوزهای لازم تسهیلات کم‌ بهره و مدت‌دار پرداخت می‌شود

مرودشت دومین تولیدکننده قارچ در استان فارس، این واحدهای تولیدی برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال دائم و بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال فصلی ایجاد کرده است.

کارآفرینی برای بیش از 100 نفر

به گزارش خبرگزاری هاگ، عزیز رحیمی در خصوص فعالیت شهرستان مرودشت درزمینه تولید و پروش قارچ عنوان کرد: این شهرستان با دارا بودن ۷ واحد صنعتی به ظرفیت سالانه هزار و ۶۵۰ تن و ۱۹ واحد کارگاه سنتی با ظرفیت سالانه ۲۵۰ تن و جمعاً با تولید هزار و ۹۰۰ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در سال از قطب‌های مهم تولید این ماده غذایی ارزشمند در استان فارس می‌باشد و مقام دوم تولید رادار است.

رحیمی قیمت مناسب این ماده غذایی در بازار را در کنار ارزش غذایی آن، عامل افزایش روزبه‌روز مصرف این محصول و قرار گرفتن در سبد غذایی خانواده‌ها اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید قارچ به متقاضیان تولید این محصول پس از اخذ مجوزهای لازم، تسهیلات کم‌ بهره و مدت‌دار پرداخت می‌شود.

حمایت از تولیدکنندگان خانگی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به موضوع حمایت از تولیدکنندگان خانگی قارچ، افزود: در راستای ارتقا واحدهای سنتی تولید قارچ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، اقدام به معرفی واحدهای سنتی با مجوز مشاغل خانگی و ثبت‌نام در سامانه سیتا کرده است که با تصویب کارگروه سطح و تعداد واحدهای سنتی افزایش می‌یابد و کمک شایانی در افزایش تولید قارچ و اشتغال‌زایی در سطح شهرستان خواهد کرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: متقاضیان تسهیلات طرح‌های صنعتی تولید قارچ به بانک کشاورزی و متقاضیان کارگاه‌های سنتی نیز به بانک توسعه تعاون معرفی می‌شوند. شهرستان مرودشت در فاصله ۵۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.

تولید قارچ در گرمای سوزان جنوب

همراه ما باشید با گزارشی از تولید قارچ در گرمای سوزان جنوب، پرورش قارچ دکمه‌ای یک تجارت پرسود با بازگشت سریع سرمایه هست. محصولی که وزنش در هر بیست‌ و چهار ساعت دو برابر می‌شود چرا سود ده نباشد؟! اما این محصول حساس، واکنش‌های شدید به کوچک‌ترین تغییرات محیطی نشان می‌دهد که نیاز به تخصص و تجربه برای عمل‌ آوری دارد.

 

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا