کارآفرینی در حوزه قارچ

مزرعه پرورش قارچ به وسعت پارکینگ منزل

اشتغال زایی در خانه با طعم قارچ در خراسان رضوی

مزرعه پرورش قارچ به وسعت پارکینگ منزل، آقای وطن دوست اهل استان خراسان شمالی فردی است که بعد از بازنشستگی دست روی دست نگذاشته و برای بهتر شدن معیشت خانواده به پرورش قارچ در پارکینگ منزل مسکونی خود روی آورده است و برای خود اشتغال زایی کرده است.

در فصول سرد سال که بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی تعطیل می‌شود و کشاورزان خانه نشین می‌شوند و تعدادی از کارگران فصلی برای یافتن کار در سر چهار راه‌ها سرگردان می‌شوند، کسانی مثل اقای وطن دوست دست روی دست نگذاشته و شروع به فعالیت و اشتغال زایی برای خود نموده اند. مزرعه پرورش قارچ به وسعت پارکینگ منزل غیرممکن را ممکن کرده است. پرورش قارچ نیاز به علاقه، دانش و پشت کار است.

وطن دوست ۴۵ روزه که به کمک خانواده خود در فضای ۴۵ مترمربعی پارکینگ منزلش پرورش قارچ راه اندازی کرده و توانسته سهمی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد. وی با این روش برای چند نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شکل مقطعی اشتغالزایی کرده است. به گفته خودش در برداشت اول توانسته ۳۵۰ کیلوگرم قارچ خوراکی به ارزش حدودی ۱۲ میلیون تومان تولید و برداشت و روانه بازار کند که برای گام اول دستاورد بسیار خوبی بوده است. با کارآفرینان حوزه قارچ در اخبار کارآفرینی همراه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا