اخبار عمومی و گزارش

خطر مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های وحشی

از چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو خودداری کنید

هشدار کارشناسان درباره خطر مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های وحشی، با تداوم بارندگی در روزهای اخیر، شرایط رویش قارچ‌های خودرو در طبیعت منطقه بیش از پیش فراهم شده است؛ اما کارشناسان درباره خطرات ناشی از مصرف و مسمویت این قارچ‌ها هشدار می‌دهند.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، با نو شدن طبیعت و البته تداوم بارش‌ باران در روزهای اخیر،  بازار گیاهان خوراکی هم گرم‌تر از قبل شده است و خطر مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های وحشی بیشتر شده است.

قارچ یکی از این محصولات بهاری ست که در سفره خانواده های این منطقه  جاخوش کرده است.

اما این روزها هشدارهای کارشناسان درباره استفاده از قارچ‌های خودرو و مسمویت ناشی از آن بیشتر از قبل شده است ومرکز بهداشت مهاباد اقدام به صدور اطلاعیه‌ای در این خصوص کرده است.

آذربایجان غربی در لیست 5 استان با بیشترین میزان مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در کشور است.

جعفر ایمانیان افزود: با توجه به فصل رویش قارچ‌های خودرو و وحشی در طبیعت، مصرف این نوع قارچ‌ها احتمال مسمومیت‌های شدید را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: افزایش نزولات آسمانی باعث رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت شده و نباید ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های خودرو و وحشی  استفاده کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مهاباد از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد.

ایمانیان گفت: مصرف کنندگان، قارچ خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره برداری از وزارت جهادکشاورزی که در مراکز و فروشگاه‌های معتبر کشور عرضه می‌شوند، تهیه کنند.(۱۸ فروردین ۱۴۰۱ )

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا