حوادث صنعت قارچ

مسمومیت 13 نفر با قارچ سمی در بستان آباد

در صورت هرگونه شک به مسمومیت با قارچ باید از هرگونه اقدام به خود درمانی پرهیز کنید

مسمومیت 13 نفر با قارچ سمی، وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی از مسموم شدن 13 نفر در شهرستان های میانه و بستان آباد به واسطه مصرف قارچ سمی خبر داد و گفت: با آغاز فصل بهار و بارش های اخیر و استفاده مردم از قارچ های خودرو متاسفانه تا کنون ۹ نفر از شهرستان بستان آباد و ۴ نفر نیز از شهرستان میانه به علت مسمومیت با قارچ های سمی خودرو راهی بیمارستان شده اند.

وی افزود: در صورت هرگونه شک به مسمومیت با قارچ باید از هرگونه اقدام به خود درمانی پرهیز کنید و فرد مسموم شده را هرچه سریع‌تر و در همان ساعات اولیه به بیمارستان منتقل کنند؛ همچنین در صورت امکان باقیمانده یا نمونه قارچ مصرف شده را نیز همراه خود داشته باشند.

نشانه های مسمومیت با قارچ های سمی شامل دل درد، حالت تهوع، استفراغ، تعریق بیش از حد، سر درد و سرگیجه در 1 الی 24 ساعت پس از مصرف می باشد و گاهی علایم دیگری مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج و یا بی قراری را نیز در پی دارد. مسمومیت با برخی قارچ ها می تواند در برخی مواقع موجب آسیب های کبدی یا کلیوی شود که دائمی خواهند بود و می توانند به مرگ منجر شوند!

هر ساله قبل از شروع فصل بهار مسئولان بهداشت نسبت به مصرف قارچ های خودرو که اغلب سمی هستند هشدارهای لازم را می دهند اما متاسفانه با بی توجهی برخی، باز هم شاهد این حوادث می باشیم.

منبع: تیتر برتر

 

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا