اخبار تولید قارچ سراسر کشوراخبار صنعت قارچ

مشاغل خانگی، بهترین راهکار برای بهبود کاریابی در استان البرز

عموما وقتی صحبت از کسب درآمد مطرح است، اغلب افراد به فکر ارسال رزومه برای شرکت‌های مختلف می‌افتند. اما حقیقت این است که رویکردهای درآمدزایی تغییر کرده و امروزه فرصت‌های کسب درآمد بسیار متنوع و گسترده شده‌اند.

به گزارش هاگ به نقل از ایسنا بنابر اعلام جاب ویژن، اگر در گذشته تنها راه اشتغال و کسب درآمد استخدام در یک شرکت معتبر یا سازمان دولتی بود، اکنون روش‌های دیگری نیز برای درآمدزایی وجود دارد. کسب‌وکارهای اینترنتی مانند فروشگاه‌های آنلاین و مشاغل خانگی، از جمله فرصت‌هایی هستند که بدون توجه به مسیر درآمدزایی سنتی و مرسوم، امکان خلق ثروت را فراهم می‌کنند. در این مطلب نیز مشاغل خانگی،بهترین راهکار برای بهبود کاریابی در استان البرز معرفی شده و قصد داریم در ادامه نیز، به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم. اگر قصد دارید کارآفرینی را تجربه کرده یا با منابع مالی محدود کسب درآمد کنید، حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

چرا توجه به مشاغل خانگی اهمیت دارد؟

از یک طرف کوشش برای کاهش نرخ بیکاری و از طرف دیگر، لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه اقتصادی، موجب می‌شوند تا توجه به مشاغل خانگی در شرایط کنونی اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. به‌علاوه محدودیت در استخدام کارجویان خانم و آقا نیز، خود دلیل دیگری برای توجه بیشتر به مشاغل خانگی است.

هر اندازه هم که ظرفیت استخدام در دستگاه‌های دولتی افزایش یابد، بازهم امکان استخدام تمام کارجویان در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی وجود ندارد. حتی سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش خصوصی نیز، نمی‌تواند در شرایط فعلی پاسخ‌گوی تعداد زیاد متقاضیان کار در شهرهای بزرگی مانند کرج باشد.

اما دلیل دیگری که توجه به مشاغل خانگی را به‌عنوان بهترین راهکار برای بهبود کاریابی در استان البرز معرفی کرده است، ظرفیت‌های بسیار خوب این حوزه است. عدم نیاز به گذراندن آزمون‌های استخدامی، امکان راه‌اندازی کسب‌وکار با منابع مالی کم، امکان کارآفرینی و کاهش نگرانی از بابت امنیت شغلی و بیکاری، ازجمله عواملی هستند که موجب گسترش مشاغل خانگی شده‌اند.

البته این بدان معنا نیست که استخدام و موقعیت های شغلی در شرکت‌ها و سازمان‌ها، نباید مورد توجه کارجویان باشد؛ چرا که هنوز نیز فرصت‌های استخدامی بسیار خوبی برای کارجویان در استان البرز وجود دارد. اما در این مقاله با معرفی کسب‌وکارهای خانگی، قصد داریم روش‌های دیگری را برای درآمدزایی معرفی کنیم. اما کدام مشاغل را می‌توان در خانه نیز انجام داد؟‌ چطور می‌توان از طریق مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ درآمدزایی کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات، حتما بخش بعدی را مطالعه کنید.

لیست مشاغل خانگی در استان البرز

از آنجا که در این مطلب، مشاغل خانگی به عنوان راهکاری کمکی برای بهبود کاریابی در استان البرز معرفی شده‌اند، در ادامه قصد داریم به معرفی فهرستی از کسب‌وکارهای خانگی بپردازیم. برخی از رایج‌ترین مشاغل خانگی عبارتند از:

– فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

– مترجمی زبان انگلیسی

– بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)

– نویسندگی و تولید محتوا

– حسابداری

– تایپ

– برنامه‌نویسی

– تدوینگری

– بازاریابی

– طراحی سایت

– ویراستاری

– کشت محصولات کشاورزی مانند پرورش قارچ

– تولید صنایع دستی

– دامپروری مانند پرورش کبک و زنبور عسل

ذکر این نکته ضروری است که برخی مشاغل مانند مترجمی زبان انگلیسی، نیاز به سرمایه‌گذاری و منابع مالی زیادی ندارند؛ اما داشتن علاقه، دانش و برخی مهارت‌ها، برای انجام چنین کارهایی ضروری است. از طرف دیگر مشاغلی مانند تولید صنایع دستی و کشت محصولات کشاورزی، نیاز به سرمایه‌گذاری و گذراندن آموزش‌های مخصوص به خود را دارند.

معمولا آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در استان البرز، دوره‌های آموزشی مرتبط با این حوزه‌ها را ارائه می‌دهند. با شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید هرچه سریع‌تر وارد بازار کار این مشاغل شده و درآمدزایی خوبی را نیز تجربه کنید.

مشاوره برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی

توجه به وضعیت تورم برای راه‌اندازی مشاغل خانگی بسیار ضروری است؛ چرا که در شرایط فعلی تورم بر قیمت تمام‌شده کالاها تأثیرگذار بوده و ممکن است قیمت تهیه مواد اولیه در کسب‌وکار شما، در بازه‌های زمانی مختلف نیز یکسان نباشد. به همین دلیل حتما لازم است قبل از ورود به یک زمینه‌ خاص، برآورد خوبی از تمام هزینه‌ها داشته باشید.

به‌علاوه، با شرکت در دوره‌های آموزشی می‌توانید از تجربه اساتید نیز استفاده کرده و از بروز خسارت‌های مالی نیز جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید ضمن مراجعه به مراکز بیمه تأمین اجتماعی و سایر شرکت‌های بیمه، نیروهای کاری و کسب‌وکار خود را نیز بیمه کنید. بسیاری از بیمه ‌شدگان مشاغل خانگی ضمن دریافت خدمات درمانی و بازنشستگی بیمه‌ها، کسب‌وکار خود را نیز در برابر وقوع حوادث احتمالی بیمه می‌کنند. با در نظر گیری موارد گفته‌شده در بالا، قطعا می‌توانید شانس موفقیت خود را افزایش داده و با خیالی آسوده‌تر به کار بپردازید.

جمع‌بندی

محدودیت در فرصت‌های استخدامی، کاهش نرخ بیکاری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، از جمله دلایل مهمی هستند که لزوم توجه بیشتر به کسب‌وکارهای خانگی را گوشزد می‌کنند. این مشاغل ضمن درآمدزایی می‌توانند با منابع مالی محدود، بازدهی بالایی داشته و به رونق اقتصادی استان البرز نیز کمک فراوانی کنند. اگر شما نیز به‌دنبال کارآفرینی و خلق فرصت‌های جدید هستید، همین امروز می‌توانید کار در یکی از مشاغل خانگی را تجربه کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پرورش قارچ و سرمایه لازم برای توسعه این کسب و کار به مقاله در این لینک  مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا