اخبار جهان در حوزه قارچ

مشاهده قارچ کمیاب «سیگار شیطان»

در پارک ایالتی اینک‌لک واقع در تگزاس، یک قارچ به نام محلی «سیگار شیطان» یا ستاره تگزاس که فقط در مناطق معدودی از تگزاس و ژاپن یافت می‌شود مشاهده شده است. عکسهایی از  این قارچ کمیاب و زیبا، توسط اداره پارک‌ها و حیات وحش تگزاس، در پارک ایالتی Inks Lake که در حدود 100 مایلی شمال سن آنتونیو در نزدیکی آستین قرار دارد، در فیس بوک منتشر گشت.

سیگار شیطان
قارچ سیگار شیطان (جنگلی)

 

مسئولان پارک در این پست نوشتند: «قارچ ستاره‌شکل کمیاب و نسبتاً منحصر به‌ فرد با سخت پسندی تصمیم می‌گیرد که در کجا رشد کند و بیشتر به کنده‌ های نارون سدر در حال پوسیدگی در بخش‌های مرکزی و شمالی تگزاس می‌چسبد».
برای مطالعه و آشنایی بیشتر با این قارچ عجیب مقاله  قارچ سیگار شیطان را مطالعه بفرمایید

طبق این پست منتشر شده، این قارچ معمولاً در اواخر پاییز به صورت کپسول قهوه‌ای تیر رنگ به طول 7.5 تا 10 سانتیمتر ظاهر می‌شود که شبیه سیگار برگ است و به همین دلیل نام مستعار «سیگار شیطان» را به خود اختصاص داده است. این قارچ در 22 ژوئیه 2021 به عنوان قارچ ایالتی تگزاس تعیین شد.

گفته می شود که وقتی «سیگار شیطان»” باز می‌شود، صدای خش خش عجیب و ابری مه آلود از هاگ را منتشر می‌کند که علت نامگذاری آن نیز همین است. به گفته مقامات، اگر چه سمی نیست، اما غیرقابل خوردن است (بو و مزه نامطبوعی دارد). این قارچ کاملاً منحصر به فرد بومی تگزاس است، و به ندرت هم در اطراف کیوشوی ژاپن، دیده شده و به همین دلیلی یکی از کمیاب‌ ترین قارچ‌ های جهان محسوب می‌شود.

منبع: سی‌بی‌اس‌نیوز

 

بروزترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا